• 1403/10/08 - 10:01
  • 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ایران و تایلند برای توسعه پایدار در صنعت گردشگری تعامل کردند

مهدی زارع‌بی‌عیب رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند میزبان فعالان آژانس‌های گردشگری تایلند بود.

این دیدار با هدف بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه صنعت گردشگری و ترویج تبادلات فرهنگی میان ایران و تایلند و در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست آژانس‌های گردشگری تایلند با محوریت معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و تقویت همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور انجام شد.

زارع‌بی‌عیب بر اهمیت روابط تاریخی و فرهنگی میان ایران و تایلند تأکید کرد و گفت: روابط میان ایران و تایلند همواره بر پایه‌های مستحکمی از تعاملات فرهنگی و اجتماعی استوار بوده و ایران به عنوان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان، دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌شماری است که می‌تواند برای گردشگران تایلندی بسیار جذاب باشد.

وی ابراز کرد: تایلند نیز به دلیل فرهنگ غنی، مهمان‌نوازی و صنعت گردشگری پیشرفته خود، جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان دارد. همکاری در حوزه گردشگری می‌تواند به عنوان پلی برای تقویت دوستی میان دو ملت و همچنین توسعه اقتصادی و فرهنگی عمل کند.

رایزن فرهنگی کشورمان بیان داشت: ما امیدواریم که با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای پروژه‌های مشترک، بتوانیم گردشگران تایلندی را با زیبایی‌های ایران آشنا و در عین حال، فرصت‌هایی را برای معرفی فرهنگ و هنر تایلند در ایران فراهم کنیم. این تعاملات می‌توانند به توسعه پایدار در صنعت گردشگری دو کشور کمک داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش، بر لزوم تسهیل فرآیندهای گردشگری و برگزاری رویدادهای مشترک تأکید و پیشنهاد دادند که برنامه‌های معرفی ایران از طریق رسانه‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری در تایلند گسترش و رایزنی فرهنگی در نظر دارد همکاری کاملی را با آژانس‌های گردشگری و سایر نهادهای مرتبط برای توسعه این روابط به عمل آورد.

سنتیپاپ موکّاوات رئیس انجمن گردشگری تایلند تأکید بر لزوم آمادگی کامل برای همکاری با ایران تأکید کرد و افزود: صنعت گردشگری تایلند همواره در تعاملات بین‌المللی پیشگام بوده و ما آماده‌ایم تا با تمامی امکانات خود در این پروژه همکاری کنیم.

وی افزود: برای برگزاری نشست رایزن فرهنگی کشورمان با مهمترین آژانس‌های معتبر تایلند بهمن‌ماه پیشنهاد که با دعوت از آژانس‌های گردشگری فعال در تایلند و منطقه آسه‌آن، همایش بسیار باشکوهی همراه با رسانه‌های تایلند برپا کنیم.

سنتیپاپ موکّاوات اظهار داشت: تجربه گسترده‌ای در همکاری با کشورهای همسایه نظیر اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، لائوس و میانمار داریم و تلاش خواهیم کرد تا نمایندگان آژانس‌های گردشگری این کشورها را نیز برای شرکت در این رویداد دعوت کنیم. این همکاری نه تنها به توسعه روابط ایران و تایلند کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به تقویت تعاملات منطقه‌ای در حوزه گردشگری نیز منجر شود.

وی بیان کرد: هدف این رویداد معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی ایران به آژانس‌های گردشگری تایلندی است. در این برنامه، قرار است ۲۰ تا ۲۵ آژانس گردشگری از تایلند شرکت کنند و رایزنی فرهنگی ایرانی با ارائه بروشورها و فیلم و محتوای تبلیغاتی به معرفی دقیق‌تری از ظرفیت‌های ایران بپردازد.

سنتیپاپ موکّاوات اعلام کرد: علاوه بر آژانس‌های داخلی، نمایندگان آژانس‌های گردشگری کشورهای همسایه نظیر اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، لائوس و میانمار را نیز برای شرکت در این برنامه دعوت خواهند کرد تا زمینه گسترش همکاری‌های منطقه‌ای فراهم شود.

رئیس آژانس های گردشگری تایلند تأکید کرد: تمامی منابع و امکانات اجرایی و مدیریتی این رویداد از جمله تأمین مجری (MC) و مدیریت برنامه‌ها توسط تیم گردشگری تایلند برای برگزاری موفقیت‌آمیز این رویداد بسیج خواهد کرد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.