• 1402/07/18 - 21:35
  • 339
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

اهداف دیپلماسی فرهنگی را با ظرفیت‌های اقتصادی پیش می‌بریم

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: به تازگی فعالیت در عرصه اقتصاد فرهنگ را آغاز کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت های اقتصاد فرهنگ برای ترویج فرهنگ و پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی بهره ببریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست مشترک رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه با حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بر اهمیت اقتصاد و اقتصاد فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور در این نشست که در حاشیه چهارمین روز برگزاری نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه برگزار می شد، اظهار کرد: آغاز تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دوره دهم فعالیت این سازمان و دولت سیزدهم همزمان شد. در طرح تحولی که آماده شد به دنبال ارتقای دیپلماسی فرهنگی بودیم. 

وی ادامه داد: برخی می پرسند رایزنان فرهنگی چه می کنند؟ جدا از این که باید گفت، با نفس گرم امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، صدور انقلاب اسلامی ایران صادر شد، اما رایزنان فرهنگی در این عرصه، تلاش کردند با حمایت از جریانات همسو، ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را افزایش دهند.

ایمانی پور با تاکید بر اینکه، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، رکن رکین فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، ابراز کرد: گر چه مجموعه فعالیت های زیادی در این سازمان از قبل وجود داشته است و دارد، اما در حوزه اقتصاد فعالیتی نداشتیم. به تازگی فعالیت در عرصه اقتصاد فرهنگ را آغاز کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت های اقتصاد فرهنگ برای ترویج فرهنگ و پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی بهره ببریم. 

رییس  دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، ادامه داد: واقعیت این است که هر مقوله ای، هر چه اقتصادی تر بشود ترویج آن آسان تر می شود و سرعت توسعه آن بیشتر می شود. در واقع، قاعده توسعه یک حوزه این است که برای کنشگرهای فعال در آن، ظرفیت سودآوری ایجاد می کند. 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشکل نهادهای فرهنگی را بضاعت اقتصادی پایین آنها دانست، و افزود: به عنوان مثال، بودجه یک شبکه تلویزیونی معاند، پنجاه برابر بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. گرچه نیروهایی در این سازمان حضور دارند که دارای انگیزه و توانمندی زیاد هستند اما برای ادامه کار، نیازمند ابزارهای درخور هستیم. مشکل امروز کاربلدها در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، همین موضوع مشکلات اقتصادی که نیاز است حمایت بشوند. این گونه است که می توانیم تصویر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش، در خارج کشور پرفروغ تر کنیم بتوانیم ماموریتی که نهاد رهبری و دولت بر دوشمان گذاشته اند به مقصد برسانیم. 

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، از 15 تا 20 مهرماه 1402، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

. .

. .

تصاویر

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.