logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/12 - 07:48
  • 372
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

صنایع خلاق فرهنگی ایران در روسیه معرفی شد

نمایندگان صنایع خلاق فرهنگی ایران در رویداد «بازار بین‌المللی محتوا» روسیه به گفت‌وگو و تبادل نظر با همتایان خود از سایر کشورها پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «بازار بین‌المللی محتوا» با حضور 8 شرکت از جمهوری اسلامی ایران و سایر متخصصان حوزه صنایع خلاق فرهنگی از 20 کشور جهان، سه‌شنبه هشتم خرداد 1403 کار خود را آغاز کرد.

در این رویداد که تا 10 خردادماه ادامه داشت، نمایندگان صنایع خلاق فرهنگی کشورمان در رشته‌های سینما، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای به گفت‌وگو با همتایان خود از سایر کشورها پرداختند و ظرفیت‌های موجود در ایران را جهت همکاری‌های آتی معرفی کردند.

در آغاز بکار این رویداد، کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن بازدید از پاویون ایران در «بازار جهانی محتوا» که جهت معرفی تازه‌های این رشته از کشورهای مختلف در مسکو برگزار می‌شود، با فعالان ایرانی حوزه صنایع خلاق فرهنگی به گفت‌وگو نشستند.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه حضور جوانان ایرانی در بازار صادرات صنایع فرهنگی امید به بالندگی این عرصه را نوید خواهد داد بر اهتمام سفارت کشورمان در روسیه جهت حمایت از تعمیق و گسترش ارتباطات میان طرفین در این زمینه تأکید کرد.

در این نشست، دست‌اندرکاران و مدیران شرکت‌های مختلف ایرانی نیز به تشریح دستاوردهای خود در حوزه صادرات صنایع خلاق به روسیه پرداختند.

شایان ذکر است، «بازار جهانی محتوا» در مسکو هرساله با حضور ده‌ها شرکت بین‌المللی اعم از نمایندگان کشورهای حوزه سی آی اس، کشورهای منطقه و سایر نمایندگان بین‌المللی، ویژه معرفی استعدادها و ظرفیت‌های صنایع خلاق فرهنگی و تجربه امکان تولیدات مشترک و همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه را فراهم می‌آورد.این رویداد در سال 2024 با برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده از جمله نشست‌ها و سخنرانی‌ها در حال برگزاری ا‌ست.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved