رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
۶۵ نمایندگی فرهنگی در ۵۰ کشور دنیا داریم
رضا ملکی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: کار رایزن فرهنگی این است که ظرفیتهای داخلی کشور امتداد بینالمللی پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضا ملکی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت سالروز «تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» در برنامه سلام خبرنگار حضور یافت و گفت: امروز ۱۰ تیرماه، روز «دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» و سالروز «تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» است. به همین مناسبت هم همایشی به نام «همایش روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» برگزار میشود.
وی افزود: در دنیای امروز دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک دیپلماسی مبنا مطرح میشود و از دیپلماسیهای سیاسی، اقتصادی و ... به عنوان پیوست دیپلماسی فرهنگی یاد میشود.
ملکی گفت: دیپلماسی فرهنگی هم به حفظ داراییها و قلمروها و ثروتها و سرمایههای ما در خارج از کشور و هم به عزت و منزلت ملی ما و هم به تحقق آرمان انقلاب اسلامی خیلی میتواند کمک کند.
وی تأکید کرد: ما ۶۵ رایزن فرهنگی در ۵۰ کشور دنیا داریم. کار رایزن فرهنگی این است که ظرفیتهای داخلی ما امتداد بینالمللی پیدا کند.
ملکی در ادامه سخنانش، گفت: دیپلماسی فرهنگی خط دو، مبنای کار نیروهای مردمی و ظرفیتهای غیرحاکمیتی است و با این نگاه رایزن فرهنگی ما و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسئولیت یک قرارگاه را به عهده دارد.
وی درباره اقتصاد فرهنگ بیان کرد: به دنبال افزایش سهم محصولات و صنایع فرهنگی هستیم. شورای سیاستگذاری صادرات فرهنگی طراحی شده و آیین نامههایی تصویب شده و اقدامات خوبی هم به لحاظ عملیات صورت گرفته است. میتوانیم به سامانه صبا اشاره کنیم. کار این سامانه معرفی محصولات و کالاها است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حوزه کتاب و سینما بازار خوبی میتوانند داشته باشند.