logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/07/25 - 20:01
  • 753
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگوی تلویزیونی عنوان کرد :

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی

در عصر فناوری اطلاعات و دوران جنگ نرم، پیروز نبرد کسی است که واقعیتهای مورد نظرش را بهتر ارائه دهد. در این رهگذر، ارائه ی روایت درست از واقعیتهای ایران، راهکار ارزشمندی برای مواجهه با ماجرای ایران هراسی کاذبی است که دشمن با تمام توان به آن دامن میزند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،حجت الاسلام و المسلمین مهدی ایمانیپور،سخنانش را با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و گرامیداشت هفته ی وحدت آغاز کرد و از برنامه های متنوع کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی در تهران، به عنوان یکی از برنامه های مؤثر این هفته در راستای تشخیص و حفظ منافع امت اسلامی یاد کرد. وی همچنین گفت:  "سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منزله ی قرارگاه اقتدار فرهنگی بین المللی، فعالیتهایی چون اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی و افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی را وجهه ی همت قرار داده و بر این باور است که با برقراری ارتباط با ایرانیان مقیم خارج و استفاده از ظرفیتهای این هم میهنان میتواند مأموریتهای محوله را به نحو بهتری به انجام برساند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر آمیختگی جدی بین مذهب و هویت ایرانی تأکید کرد و برگزاری مراسم آئینی مذهبی و میهنی را برنامههای ثمربخشی دانست که رایزنان فرهنگی با برنامهریزی، اجرا و پشتیبانی از نهادهای مردمنهاد در راستای آن تلاش میکنند. وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه که خواستار  امکانات و کتابهای آموزشی مناسب فرزندان ایرانی بهدنیا آمده در خارج بود؛ گفت: روشناست که نسل چهارم و پنجم ایرانیان خارج کشور نیازمند توجه بیشتر برای برقراری ارتباط با زبان فارسی هستند. زبان فارسی یکی از مؤلفه های هویت ایرانیاست و ما آموزش زبان فارسی را با جدیت پیگیری میکنیم. در آخرین جلسه ی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور "بنیاد سعدی" برای سطح بندی و تدوین کتابهای مناسب برای آموزش زبان فارسی به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور پیشقدم شد و کتابهای خوبی در دست تهیه و تدارک است.     

وی در پایان از فراخوان عمومی مؤسسات داخلی و انتخاب 85 مؤسسه از مجموع 370 مؤسسه ی داوطلب خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مرکز رشدی که به همین منظور راه اندازی شده؛ تلاش برای  توانمندسازی مؤسسات داخلی و مشارکت آنها در تولید محصول و ارئه ی خدمات به بار بنشیند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استفاده از توان کنشگران داخلی در این مسیر نیز به توفیق برسد.  

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved