شرکت اساتید و دانشآموزان اوگاندا در سومین کارگاه دانش افزایی
با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، سومین کارگاه دانش افزایی ویژه اساتید و دانشآموزان منتخب مدارس اسلامی شهرستانهای ایگانگا، بوجری و جینجا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، سومین کارگاه دانش افزایی ویژه اساتید و دانشآموزان منتخب مدارس اسلامی شهرستانهای ایگانگا، بوجری و جینجا با حضور جمعی از مقامات و شخصیتهای محلی در سالن اجتماعات مدرسه امین الرعایا وابسته به مجتمع علمی و آموزشی مدینه علم برگزار شد.
همکاری اولیاء با مدارس، بهره گیری از روشهاى نوین تدریس، استفاده از وسایل کمک آموزشى، مشارکت دانشآموزان در تدریس، شیوههاى ارزیابى دانشآموزان، درخواست پژوهش و تحقیق توسط دانشآموزان، بهرهمندی از فناوریهای نوین در تعلیم و تربیت و ... از جمله موضوعات مطروحه این نشست بود.
قاسم عبدالسلام کیتامی، رئیس انجمن مدارس اسلامی اوگاندا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در اهتمام به تعلیم و تربیت دانشآموزان اوگاندا از معلمها خواست دانشآموزان را به انجام مستمر امور پژوهشی و فعالیتهای علمی تشویق کنند.
محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا بخشی از سخنان خود، ضمن تشریح شیوههای تدریس و روشهای انتقال مطلب به دانشآموزان گفت: آموزش علوم توأم با تدین، اخلاق، فرهنگ و معارف اسلامی کلید توسعه همه جانبه است.
وی با تأکید بر اهمیت بر علوم پایه در مدارس و جایگاه سازنده و تحولزای معلمها به توضیح نقش مدارس نمونه و موفق جمهوری اسلامی ایران ظرف چهل و سه سال گذشته پرداخت.
قزلسفلی اظهار کرد: اگر علم با تقوی و اخلاق همراه نباشد به جنایت، ظلم و ستم و فجایعی مهلکی منجر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به آیه «خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خود آن ملت به تغییر سرنوشت خود اقدام کند» گفت: ریشههای توسعه همه جانبه را باید در داخل کشور جستجو کرد، زیرا توسعه از درون آغاز شده و امری وارداتی نیست.
جایگاه علم در قرآن کریم نزد پیامبر اکرم(ص) و اهل البیت(ع)، انتظار و وظایف منتظران، دشمن شناسی، ضرورت تقویت وحدت بین مسلمین، بصیرت و بیداری و نقش آنها در توسعه همه جانبه، نگاهی به نظام جمهوری اسلامی ایران و علل دشمنی آمریکا و برخی کشورهای غربی با آن از جمله موضوعاتی بودند که توسط رایزن فرهنگی و اساتید کارگاه دانش افزایی فوق الذکر پیرامون آنها بحث و گفتگو به عمل آمد.
ایوب رجب، رئیس مدرسه امام حسن(ع) در منطقه لوبالی اوگاندا در سخنانی، با اشاره به مسئولیتهای سنگین معلمها در جامعه مطرح کرد: اسلام ناب محمدی(ص) که منشاء علم، دانش و حکمت است، همواره از مسلمانان خواسته است در پی تحصیل علم و دانش بوده و در جامعه نقش سازنده ایفا کنند.
مزمل، شخصیت علمی و دینی مناطق بوجری اوگاندا نیز در این مراسم، نظام آموزشی ایران را الگوی مناسبی برای نیل به توسعه همه جانبه معرفی کرد.
انتهای پیام/ص
نظر خود را بنویسید.