-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
لیست اخبار صفحه :12
مسیری روشن در عرصه دیپلماسی فرهنگی
تأملی بر آغاز رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه

مسیری روشن در عرصه دیپلماسی فرهنگی

دیپلماسی فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران، نه یک واژه تزئین‌شده و نه یک مفهوم انتزاعی است، بلکه خروجی نوعی الگوسازی سالم فکری و عملیاتی محسوب می‌شود. دومین مقوله، معطوف به نقش دیپلماسی فرهنگی در ایجاد، تکمیل، استمرار و تثبیت مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

اهمیت معرفی صنایع خلاق ایران در روسیه
محمدرضا بهمنی نوشت:

اهمیت معرفی صنایع خلاق ایران در روسیه

بدون‌شک، هفته‌های فرهنگی فرصت و بستری را فراهم می‌سازد تا ملت‌ها به دور از هرگونه واسطه‌گری و مانعی بازدارنده، با یکدیگر مستقیما ارتباط برقرار کرده و اتصالات آنها در فضایی غیر از روابط سیاسی و بین‌المللی شکل گیرد.

نقطه عطف روابط فرهنگی تهران - مسکو

نقطه عطف روابط فرهنگی تهران - مسکو

مسعود احمدوند نوشت: برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه پدیده مبارکی است که می‌توان از آن به‌مثابه فرصتی طلایی در عرصه دیپلماسی عمومی یاد کرد. رویدادی که ناظر به دو بعد ماهوی و شکلی قابل تحلیل و بررسی است. در بعد ماهوی، به‌صورت کلی با نوعی معناگرایی و اعتبارسنجی خاص در عرصه دیپلماسی عمومی و فرهنگی مواجه هستیم. صورت‌بندی این نگاه خاص، با توجه به ماهیت گفتمانی و فرهنگی انقلاب اسلامی چندان پیچیده نیست.

تکلیف ما با دنیای روایت‌ها!
یادداشت حنیف غفاری/

تکلیف ما با دنیای روایت‌ها!

مخرج مشترک روایتگری اکثر روس‌ها از ایران «تاب‌آوری تحسین‌برانگیز ایران» در برابر انواع تحریم‌ها و توطئه‌هاست.

پیام مهم برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه
رضا ملکی نوشت:

پیام مهم برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه

رئیس مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشت: این سازمان به‌عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، نقش بازیگری فعال و پویا را در برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و سن‌پترزبورگ ایفا می‌کند.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved