-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/12 - 10:27
  • 120
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در منطقه ودپگه پیشاور

مراسم چهلم شهدای خدمت به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مسجد النبی(ص) منطقه ودپگه پیشاور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور به مناسبت مراسم چهلم شهدای خدمت با حضور حسین چاقمی، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور، علامه سید ارشد حسین نقوی، امام جمعه و جماعت مسجد النبی منطقه ودپگه پیشاور، وقار حیدر، فعال اجتماعی و مدیر مدرسه پاک جرمن، شخصیت‌های فرهنگی، علمی و بزرگان منطقه وتپگه شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا و جمعی از عاشقان ولایت و انقلاب اسلامی ایران در مسجد جامع منطقه وتپگه شهر پیشاور برگزار شد.

حسین چاقمی، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور با اشاره به آیه 120 سوره نحل اظهار داشت: خدا در قرآن کریم حضرت ابراهیم را یک امت خوانده، یعنی ابراهیم یک امت بود، یک پیشواى بزرگ بود، یک مرد امت ساز بود و در آن روز که در محیط اجتماعیش کسى دم از توحید نمى زد او منادى بزرگ توحید بود، ابراهیم (به تنهایی) امّتی بود مطیع فرمان خدا؛ خالی از هر گونه انحراف؛ و از مشرکان نبود.

وی گفت: رییسی مصداق آنچه خوبان همه دارند تو تنها دارى بود. نخستین خصوصیت رییس جمهور شخصیت خدمتگزار ایشان بود. خصوصیت دوم توجه نسبت به محرومان و تأمین مستضعفان در همه رده‌ها و اقشار، خصوصیت سوم شهید جمهور، تلاش خستگی‌ناپذیرش و خصوصیت چهارم نیز اخلاق، خضوع و خشوع کامل او در برابر همه مردم بود که به‌خصوص در قبال اقشار مستضعف بروز و ظهور داشت. شهدای خدمت یک نصاب و ترازوی را در مقابل جامعه قرار دادند که باید این نصاب‌ها روشن و تبیین شود تا شاخصی برای اندازه‌گیری افراد و مسئولان باشد.

علامه سید ارشد حسین نقوی، امام جمعه و جماعت منطقه ودپگه، در خطبه‌های خود با تاکید بر اینکه شهدای خدمت از انسان های انقلابی و عاشقان خدمت به ملت بلکه امت اسلامی بودند، گفت: بزرگترین خدمت به امت اسلامی و بزرگترین دستاورد شهید ابراهیم رئیسی احیای روابط با عربستان سعودی در سال 2023 بود.

امام جمعه و جماعت منطقه ودپگه گفت: بزرگترین حمایت شهید رییسی از قشر محروم و فقرای جامعه بود، در زمینه فقر زدایی و محرومیت زدایی اقدامات شهید رییسی قابل توجه بوده، اما این بزرگوار فرصت کمی داشتند و به نتیجه زیرساخت‌های برنامه اقتصادی خود نرسیدند.

وقار حیدر، فعال اجتماعی و مدیر مدرسه پاک جرمن اظهار داشت: این شهدا که نه تنها به مردم کشور خود و تشیع خدمت کرده اند، بلکه خدمتشان باعث شده است که مردم بتوانند باطل و حق را تشخیص دهند و حق را بشناسند. نحوه حمایت دولت شهید رئیسی از غزه و فلسطین و نحوه حمایت او از جبهه مقاومت، حقیقت را برای جهانیان روشن کرده است.

برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در منطقه اورکزی کوهات

به مناسبت چهلم شهید ابراهیم رئیسی و یارانش، شهدای خدمت و ادای احترام به آنان مراسم بزرگداشت و ختم قرآن کریم برای هدیه به شهدای عزیز در حوزه علمیه اهل بیت(ع) انوار کلایه ناحیه اورکزی برگزار شد.

پس از ختم قرآن، علامه سید مرتضی عابدی، مدیر حوزه علمیه اهل بیت(ره) انوار کلایه ناحیه اورکزی گفت: شهید ابراهیم رئیسی دوران جوانی خود را در راه استقرار انقلاب اسلامی گذراند و پس از انقلاب اسلامی نیز، این شهید خدمات فراوانی در جهت تقویت نظام ولایت فقیه انجام داد.

وی ادامه داد: شهید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عاملان توهین به قرآن را به چالش کشید و مدرکی مبنی بر وارث و جاوید بودن قرآن کریم را ارائه داد. شهید ابراهیم رئیسی بیانیه مردم مظلوم فلسطین را جهانی کرد.

شاعر محلی با سرود اشعار خود به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و پس از آن، علامه سجاد حیدر محسنی به ذکر مرثیه و مصائب سیدشهدا پرداخت.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved