دانشگاههای ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با عراق اهتمام دارند
در نشستی که به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، بر اهتمام دانشگاههای ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با دانشگاههای عراق و تلاش برای بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان خارجی تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجتالاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد در این نشست، به علاقه مردم عراق برای سفر به قم و جایگاه و ظرفیت دانشگاه قم در میان دیگر دانشگاههای ایران پرداخت و تأکید کرد که دانشگاه قم به عنوان یکی از مراکز معتبر آموزشی در ایران شناخته میشود و اهمیت بالایی در جذب دانشجویان خارجی، به ویژه عراقی دارد.
فخر روحانی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم به ظرفیتهای پژوهشی دانشگاه قم و فرصتهای همکاری علمی اشاره و بر اهمیت توسعه و تقویت این ظرفیتها در راستای پژوهشهای مشترک تأکید کرد.
وی همچنین، به بحثهای پژوهشی و پروژههای مشترک علمی که میتواند به ارتقاء سطح علمی و تبادل دانش کمک کند، اشاره داشت.
عبدالله جهانیپور، مسئول دانشجویان بینالملل دانشگاه قم نیز، به تعداد دانشجویان عراقی اشاره داشت و مسائلی مانند پذیرش، مدیریت و تسهیل فرآیندهای اداری برای دانشجویان عراقی را یادآور شدو افزود: دانشگاه قم دارای ۲۸۰۰ دانشجوی عراقی است. این دانشگاه از شش دانشکده مختلف برخوردار است و دانشجویانی از ۲۹ ملیت مختلف از آفریقا، آسیا و آمریکا در این دانشگاه تحصیل میکنند.
همچنین رضا ملکی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره، به ظرفیتهای علمی دانشگاههای جنوب عراق به ویژه دانشگاههای بصره، اشاره داشت و بر اهمیت تقویت همکاریهای دانشگاهی میان این دانشگاهها و دانشگاه قم تأکید کرد.
نجفی، کارشناس علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد در سخنان کوتاهی، بر اهمیت و ضرورت همکاریهای علمی بین دانشگاهها اشاره کرد و تسهیل و تقویت این روابط برای ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشگاهها را ضروری دانست.
این نشست نشاندهنده اهتمام دانشگاههای ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با دانشگاههای عراق و تلاش برای بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان خارجی بود. مسئولان دانشگاه قم به بررسی ظرفیتهای همکاری با دانشگاههای استان بصره پرداختند و برنامههای خود در زمینه جذب دانشجویان عراقی و تقویت روابط علمی و آموزشی میان دو دانشگاه را تشریح کردند.
نظر خود را بنویسید.