-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/01 - 07:35
  • 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وحدت شیعه و سنی یک تکنیک عقلانی برای تشکیل امت اسلامی است

کنفرانس «نقش ارزش‌های مشترک در تحقق وحدت اسلامی» در کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اسلام(ص)، کنفرانس «نقش ارزش‌های مشترک در تحقق وحدت اسلامی» با حضور چهارصد نفر از علمای سرشناس فرق اسلامی، استادان و دانشجویان دانشگاه به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با همکاری سرکنسولگری ایران در کراچی در محل خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد.

در این مراسم، حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با اشاره به نقش جنایتکارانه غربی‌ها در نسل کشی‌های تاریخ بشریت گفت: کشورهای غربی که پیوسته مسلمانان را تروریست معرفی می‌کنند، خودشان مسبب دو جنگ جهانی و کشتار میلیونی مردم شان بوده‌اند و نسل کشی‌های بومیان آمریکا، استرالیا و آفریقا همه توسط غربی‌ها صورت گرفته است و این در حالی است که مسلمانان همواره منادی صلح و رحمت بوده‌اند.

وی تحقق تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری را در گروه وحدت مسلمانان و دوری از تفرقه یاد کرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی به بازخوانی اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تشکیل امت واحده اسلامی پرداخت و گفت: وحدت شیعه و سنی، نه یک تاکتیک بلکه یک تکنیک عقلانی راهبردی و برخاسته از اعتقادی راسخ در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که نتیجه آن تشکیل امت واحده اسلامی در مقابل جبهه استکبار جهانی است.

وی افزود: بر اساس، همین اندیشه است که هم اکنون، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و انصار الله یمن و حزب الله لبنان در یک صف و جبهه واحد برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی در حال جهاد با اسرائیل جنایتکار هستند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان خاطرنشان کرد: خدای واحد، کتاب آسمانی، دین و قبله واحد و وجود دشمن مشترک، موضوعاتی هستند که ضروری است گروه های مختلف اسلامی با تمسک به آن، از تنازعات بی ثمر و تکفیر یکدیگر اجتناب و در جهت تشکیل امت واحده قدم بردارند.

همچنین، تعدادی از سخنرانان ایالت سند از گروه های مختلف اسلامی، با ارائه مطالب خود بر ضرورت همگرایی و اجتناب از تفرقه تأکید کردند.

در این مراسم، علامه سید رضی جعفر نقوی عالم سرشناس شیعی، مولانا اصغر درس محقق برجسته اهل سنت، محمدحسین محنتی رییس حزب جماعت اسلامی در ایالت سند و نماینده اسبق مجلس فدرال پاکستان، دکتر شازیه امام از استادان دانشگاه و جواد هاشمی، استاد دانشگاه کراچی به ارائه سخن پرداختند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved