-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/01 - 15:19
  • 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

می‌توان با هم‌افزایی فرهنگی ادیان به هم‌افزایی اقتصادی دست یافت

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران، گفت‌وگوی ادیان را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حرکت جهان امروز به سوی صلح خواند و گفت: به کمک فعالان دینی قادر به تقویت تعاملات فرهنگی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روبن کاراپتیان در این رابطه گفت: در دنیای امروز که برای موفقیت سیاست‌های جهانی از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نمی شود؛ شاهد تلاش بسیاری برای دور ساختن مردم از معنویات و ارزش‌ها در زندگی روزه‌مره شان هستیم.

او افزود: برنامه‌ریزان این سیاست‌ها با گسترش نفاق و اختلاف، اهداف خود را دنبال می‌کنند.  در صورتی که اگر مردم به درک واقعی از ایمان دست پیدا کنند هرچه بیشتر در مسیر آن و به سوی خداوند حرکت خواهند کرد.

کاراپتیان ادامه داد: در چنین شرایطی، فعالان دینی می‌توانند با اقدامات صحیح خود به یکی از اصلی‌ترین خواستگاه‌های ادیان، یعنی صلح و دوستی فراگیر دست یابند و به آشکار ساختن هرچه بیشتر اشتراکات دینی و فرهنگی ادیان و ملت‌ها کمک کنند.

ایجاد تعامل و درک متقابل در مسیر ارتقای یکدیگر 

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران گفت: این مسیر از طریق ارتقاء روابط انسانی و ترویج فرهنگ به اشتراکات ادیان و خدا می‌رسد، به طوری که می‌توان هر دو امر را هم‌زمان علت و معلول یکدیگر دانست.

کاراپتیان افزود: با تعامل و درک متقابل می‌توان در مسیر ارتقای یکدیگر گام برداشت که این ارتقاء نتایجی حتی فراتر از حوزه دین و فرهنگ و در عرصه‌های دیگر را هم به دنبال خواهد داشت.  با هم‌افزایی فرهنگی ادیان با یکدیگر در نهایت می‌توان به هم‌افزایی اقتصادی هم دست پیدا کرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved