-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/04 - 09:10
  • 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

میلاد پیامبر(ص) فرصتی برای تجدید پیمان با آموزه‌های اسلام است

مراسم جشن میلادالنبی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) در زیمبابوه برگزار و از اهمیت گرامیداشت این ایام به عنوان فرصتی برای تجدید پیمان با آموزه‌های اسلام یاد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن میلادالنبی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، با حضور محبان مکتب اهل البیت(ع) از جمله کارکنان نمایندگی‌های ایران، ایرانیان، لبنانی‌ها و پاکستانی‌های مقیم و خانواده‌هایشان و دانش آموزان کالج فاطمه الزهرا(س) در مسجد آل محمد(ص) زیمبابوه برگزار شد.

شیخ خالد موله سخنران اول این مراسم بود که به بیان اهمیت وحدت و تقریب پرداخت و افزود: پیامبر اسلام پیام آور صلح و رحمت برای همه جهانیان بوده است، بنابراین باید با تمسک به پیامبر اسلام و بر اساس سنت ایشان اختلافات در جهان اسلام کنار گذاشته شود.

همچنین، حجت‌الاسلام حسین لطیفی، از مبلغان ایرانی مطرح کرد: میلاد پیامبر(ص)، بهترین فرصت برای تجدید پیمان با آموزه‌های وحدت‌بخش اسلام است. امروز که جهان اسلام با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبروست، نیاز به همبستگی و اتحاد بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: تفرقه و اختلاف تنها به دشمنان اسلام فرصت می‌دهد که از ضعف ما بهره‌برداری کنند. در حالی که وحدت و همدلی، ما را قدرتمندتر کرده و می‌تواند عامل پیروزی بر مشکلات و موانع باشد.

لطیفی افزود: وحدت در اسلام فقط یک همبستگی ظاهری نیست، بلکه یک پیوند قلبی و ایمانی است که از طریق ایمان به خدا و پیامبرش شکل می‌گیرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved