-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/01 - 09:16
  • 27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شماره جدید «ایران اراما» به معرفی آبشارهای ایران می‌پردازد

یک دانشجوی یونانی در چهل و چهارمین شماره دوهفته‌نامه چشم‌انداز ایران با عنوان یونانی «ایران اراما» از ابشارهای ایران و چشمه‌های طبیعی آن می‌گوید.

‌به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می‌شود.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است:‎ ایران دارای مناظر طبیعی متنوع و چشمگیری است و آبشارها و چشمه‌های طبیعی آن از زیباترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های این سرزمین به شمار می‌آیند. این منابع آبی که در دل کوه‌ها، جنگل‌ها و بیابان‌ها قرار گرفته‌اند، تضادی دلپذیر با مناطق خشک ایران ایجاد می‌کنند و به عنوان پناهگاهی خنک برای گردشگران و ساکنان محلی محسوب می‌شوند. بسیاری از این آبشارها و چشمه‌ها در مکان‌های دورافتاده و چشم‌نواز واقع شده‌اند و نه تنها مکان‌هایی برای تفریح، بلکه مقاصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان هستند.

آبشارهای ایران از نظر اندازه و ویژگی‌های طبیعی متنوع‌اند؛ از آبشارهای کوچک و پنهان در دره‌های سرسبز تا آبشارهای بزرگ و پرصدا که از صخره‌های سنگی سرازیر می‌شوند. این جاذبه‌های طبیعی اغلب توسط اکوسیستم‌های غنی احاطه شده‌اند، جایی که گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران رشد می‌کنند. به همین ترتیب، چشمه‌های طبیعی ایران، که بسیاری از آنها سرشار از مواد معدنی و به دلیل خواص درمانی‌شان مشهورند، بازدیدکنندگانی را جذب می‌کنند که به دنبال آرامش و درمان هستند. این چشمه‌ها معمولاً در نزدیکی حمام‌های سنتی قرار دارند و زیبایی طبیعی ایران را با روش‌های باستانی درمانی پیوند می‌دهند.

از جمله مشهورترین آبشارهای ایران، آبشار لاتون در استان گیلان قرار دارد که بلندترین آبشار ایران به شمار می‌آید و با شکوهی خیره‌کننده از دامنه‌ای سرسبز به پایین فرو می‌ریزد. همچنین، از میان چشمه‌های شاخص ایران می‌توان به چشمه‌های ماماتین تار اشاره کرد که به‌جای آب، قیر سیاه در آنها جریان دارد.

بنابر اعلام این خبر، این نشریه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می‌شود. پارچاناکی، دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است.

مجله چشم‌انداز ایران علاوه بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای بیش از 3000 نفر از علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می‌شود.

پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 3000 مخاطب از جمله علاقه‌مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved