-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/28 - 06:48
  • 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شخصیت‌های دینی پاکستان بر اتحاد امت اسلام تأکید کردند

شخصیت‌ها و نخبگانی از پیروان اهل سنت و شیعیان شهر مولتان در مراسم جشنی، بر لزوم اتحاد امت اسلام و پیروی از سیره نبوی تا پایان ظلم و خشونت مستکبران عالم بر مظلومان جهان تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان و مؤسسات مردم نهاد، جشن مشترکی با حضور شخصیت‌ها و نخبگانی از پیروان اهل سنت و شیعیان شهر مولتان برگزار شد.

در ابتدای محفل که همزمان با بیست و چهارمین گردهمایی سالانه جنبش متحد مسلمانان پاکستان همراه بود، شرکت کنندگان بر لزوم اتحاد امت اسلام و پیروی از سیره نبوی تا پایان ظلم و خشونت مستکبران عالم بر مظلومان جهان به ویژه مردم غزه و کشمیر تأکید کردند.

اجمل مدنی، فعال حقوقی آزادی فلسطین و کشمیر در سخنان کوتاهی، گفت: پیامبر ما چراغ راه اخلاق نیکو و زیبایی است. دنیا باید بداند نفرت و خشونت و جنگ به دلیل خروج از صراط النبی صلی الله علیه و آله است. جامعه‌ای که از سیره مقدس رسول خدا(ص) پیروی می‌کند مملو از انسانیت، برادری، رحمت، شفقت، همدردی و مداراست.

بازگشت به آموزه‌های نبوی برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی امت اسلام ضروری است

در بخش دیگری از این محفل، سید مجتبی گیلانی بیان کرد: ابتدایی ترین پیام عید میلاد النبی(ص)، پیروی از صراط طیبه، گسترش معارف پیامبر اسلام در جهان امروز است.

مخدوم زوہیب گیلانی، هدایت بشریت را وظیفه‌ای عمومی برای پیروان پیامبر(ص) برشمرد و گفت: همه مسلمانان باید بدانند ترویج گفت‌وگو و تعامل در جهان کنونی بازگشت به سیره انبیاء به ویژه رسول گرامی است.

دیگر سخنران این مراسم، سید اطہر شاه بخاری بود که به وقایع کنونی جهان اسلام اشاره داشت و آن را با برخی از آداب و رسوم غلط جاهلیت و دوران قبل از ظهور اسلام مقایسه کرد.

وی از آگاه سازی انسان‌ها گفت و وحدت و همفکری جهان اسلام را راه رستگاری امت پیامبر(ص) دانست.

محمد ندیم قریشی هم، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن ما بالاترین مقام انسانی را داراست ولی فاجعه اینجاست که امروز امت اسلام فرمان بزرگ پیامبرش را فراموش کرده‌اند و به جای سعود به قله وحدت، کوره راه تفرقه را برگزیده‌اند.

خانم زاهده بخاری، مسئول روابط عمومی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان نیز پیام تبریک مجید مشکی، سرپرست خانه فرهنگ کشورمان را قرائت کرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved