-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/01 - 07:50
  • 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیپلماسی قرآنی در نیجریه قوت می‌گیرد

حفظ قرآن کریم در دو گروه خواهران و برادران در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) منطقه کوجه شهر ابوجا پایتخت کشور نیجریه آموزش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با هدف توسعه و گسترش فعالیت امور قرآنی و بهره‌مندی حداکثری از دیپلماسی قرآنی در کشور هدف به ویژه استفاده از ظرفیت نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و دینی برای تحقق این مهم، حمایت از برنامه‌های قرآنی در این حوزه را در سال جاری را در اولویت خود قرار داده است .

آموزش حفظ قرآن کریم در مدرسه امیرالمؤمنین ابوجا از جمله برنامه‌های این نمایندگی فرهنگی است که با حضور اساتید و مربیان بومی و بخش امور قرآنی مدرسه دینی امیرالمؤمنین(ع) در منطقه کوجه شهر ابوجا برگزار می‌شود.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی، گفت: انس با قرآن کریم و تلاش برای بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی نه تنها برکت و خیر فراوان معنوی و اخروی برای فرد، خانواده و جامعه دارد، بلکه آرامش و سعادت دنیوی را نیز به دنبال دارد.

وی بیان کرد: این دوره آموزشی از هفته آخر شهریورماه آغاز شده و تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت. قرآن آموزان در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در دو گروه خواهران و برادران تعلیم می‌بینند.

کامرانی همچنین، اظهار کرد: در نظر داریم، شرکت کنندگان در پایان این دوره در سه گروه حافظ آخرین جزء قرآن کریم، حافظ آخرین حزب قرآن کریم و حافظ سوره فیل تا سوره ناس و فاتحه قرار گیرند.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved