-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/04 - 16:00
  • 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاریخ و فرهنگ ایران در ترکمنستان معرفی شد

تاریخ و فرهنگ ایران در بخش ادبیات کشورهای خارجی کتابخانه ترکمنستان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکمنستان، نمایشگاه کتاب «کشورهای جهان ـ ایران» در بخش ادبیات کشورهای خارجی کتابخانه دولتی مرکز فرهنگی ترکمنستان برپا شد.

در این نمایشگاه، کتاب‌های تاریخی، فرهنگ غنی، آداب و رسوم و نقاشی ایران به عنوان کشور همسایه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد.

رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در جریان بازدید از کتابخانه دولتی مرکز فرهنگی ترکمنستان، کتاب‌هایی شامل دیوان 2 جلدی مختومقلی فراغی که توسط رایزنی فرهنگی به مناسبت 300امین سالگرد شاعر همچنین؛ فرهنگ لغت فارسی ـ ترکمنی شامل 10 هزار واژه، فرهنگ اصطلاحات روزمره ترکمنی ـ فارسی، 30 داستان کهن فارسی به چاپ رسیده است را به این کتابخانه اهدا کرد.

در این بخش، کتاب‌های مختلف به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی، فرانسوی، ترکی، چینی، ژاپنی، فارسی، اردو، پشتو و دیگر حفظ و نگهداری می‌شود.

مطالعه کنندگان کتابخانه، دانشجویان، پژوهشگران و استادان از کتاب‌های مختلف در زمینه‌های نقاشی، زبان‌های خارجی، آثار ادبی، صنایع دستی، فرهنگ و هنر، سیاست، اقتصاد و ... استفاده می‌کنند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved