logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/07/28 - 16:40
  • 234
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی در خراسان رضوی

نشست هم‌اندیشی جمعی از تولیدکنندگان محتوا و فعالان فضای مجازی در نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست که حجت‌الاسلام والمسلمین باقری، سرپرست نمایندگی این سازمان در خراسان رضوی و بهادری و پارسا، کارشناسان فرهنگی این نمایندگی نیز حضور داشتند، شرکت‌کنندگان درباره توانمندی‌هایشان حول تولید و نشر محتوا در فضای حقیقی و مجازی سخن گفتند.

حجت‌الاسلام باقری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت رسانه و فضای مجازی گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهان، یک سردرگمی برای استفاده از فضای مجازی و تولید محتوای رسانه‌ای وجود داشت ولی با گذشت زمان وضعیت بهتر شد.

وی افزود: نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی هم زمینه همکاری نهادهای حوزه فعالیت این نمایندگی را با رایزنی‌های فرهنگی کشورمان از طریق فضای مجازی فراهم و چندین برنامه را از همین طریق با همکاری سایر نهادها اجرا کرد.

مولایی، سرپرست اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: وظیفه اصلی ما شناسایی، شبکه سازی، توانمندسازی و اتصال به شبکه هدف است. ما به دنبال شناسایی افراد و مؤسساتی هستیم که بتوانند در فضای بین‌الملل تولید محتوا کنند به گونه‌ای که تولید کننده را معین یک یا چند رایزنی فرهنگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید در یک اتاق فکر ایده‌ها و استراتژی‌های تولید محتوا در ایام و مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی را مشخص کنیم.

مولایی افزود: تجربه چند ساله نشان می‌دهد که بهترین مدل برای سفارش و تولید محتوا مدل پلت فرمی است به نحوی که پلت فرمی توسط ما راه‌اندازی می‌شود‌ و تولیدکنندگان محتوا تولیداتشان را در آنجا بارگذاری و رایزنان فرهنگی مطابق نیازشان محتوا را برداشت می‌کنند. این پلت فرم قابلیت گرفتن بازخورد از محتواهای منتشر شده را دارد تا در تولیدات بعدی مدنظر قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی تصریح کرد: از شما می‌خواهیم آثاری که مناسب انتشار توسط رایزنی‌های فرهنگی ماست، در اختیار ما قرار دهید. ما به دنبال عرضه محصولات فرهنگی در پلت فرم‌های بومی کشورهای هدف هستیم.

وی بر ضرورت حمایت بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع)از تولیدات محتوایی معارف دینی در مشهد برای نشر در عرصه بین‌الملل، توسعه تولیدات قابل عرضه در فضای بین‌الملل، برندسازی برخی از مفاخر ایران اسلامی و معرفی ایران در منطقه و جهان عرب تأکید کرد.

مولایی یادآور شد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی توسعه صادرات فرهنگی است و می‌تواند راهنمای خوبی برای تولیدکنندگان انیمیشن باشد.

یاسر سلیمانی، مدرس و مربی تولید محتوا نیز در سخنانی، گفت: در حوزه تولید محتوا باید توجه ویژه‌ای به نسل‌های C وو آلفا شود. نسل C تولید کننده محتوا هستند. نحوه ارتباط گیری با این افراد خیلی مهم است. برای اینکه تعامل با آن‌ها برقرار شود باید افرادی از جنس خودشان این ارتباط را برقرار کنند.

وی افزود: نکته دیگر این است که در حوزه تولید محتوا، انتقال تفکر و دانش چگونگی تولید محتوا مقدم بر ابزارهای تولید محتوا است.  باید یک مرکز آموزشی تخصصی برای تولید محتوا ایجاد شود و خروجی این مرکز نیروهایی خواهند بود که همیشه آماده بکار هستند.

محجوب زیرک، مدیر تولید محتوای تخصی بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) اظهار داشت: موضوعات محتواهای تولید شده توسط بنیاد امام رضا(ع) بیشتر حول فرهنگ رضوی و مفاهیم اخلاقی است. شرایط جامعه هدف به لحاظ سن مخاطب، گرایشات مذهبی و ... در تولید محتوا درنظر گرفته می‌شود‌.

وی ادامه داد: لازم است موضوعات برای تولید محتوا در یک اتاق فکر مشخص و سپس، برای تولید برون سپاری ‌شوند‌. همچنین، با افراد فعال و مرتبط با رایزنی‌های فرهنگی نشست‌های تخصصی نیز برگزار شود.

سید مجتبی موسوی، مجمع تولیدکنندگان پویانمایی ایران اسلامی در این نشست، اظهار داشت: به دنبال راه‌اندازی بزرگترین استودیوی استاپ موشن آسیا هستم. هر اثر هنری از جمله انیمیشن زمانی یک کار هنری و اثرگذار است که غیر مستقیم پیام خود را منتقل کند.

در ادامه، الیاس نجاتی، از استودیو رحیل گفت: ما تاکنون 23 اثر که بیشتر آن‌ها در حوزه احادیث است تولید کرده‌ایم. قرار است حدود 100 تا 200 دقیقه برای شبکه سحر محتوای جدید تولید کنیم و شبکه الکوثر هم این محتواهای موجود را پخش کند.

مهدی جمالی، از گروه رسانه‌ای نمانو در این نشست، تأکید کرد: مؤسسه ما در حوزه تولید مستند، نماهنگ و سرود فعالیت دارد. ارتباط خوبی با رهبران ادیان و مذاهب در ایران داریم. نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که تبلیغ و یا محتوایی که به طور مستقیم دارد یک مطلب را به مخاطب ارائه می‌دهد، اثر گذار باشد.

سجاد آفرند، مسئول بخش تولید محتوای هولدینگ رواق و استودیوی هشت گفت: ما در قالب های مختلف رئال، موشن گرافیک، گرافیک و . . . تولید محتوا داریم. امکان تولید محتوا به ده زبان عربی، انگلیسی، اردو، روسی، آذری، فرانسه، اسپانیایی، هوسا، ترکی استانبولی و آلمانی را داریم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved