تمرکز بر شعار «مشهد، جهانشهر برکت و کرامت» در تعاملات همه نهادهای درگیر
در دیدار نمایندگان حوزه بینالملل شهرداری مشهد مقدس و سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اصل هماهنگی بین نهادهای درگیر در حوزه بینالملل و اهمیت ارتقاء جایگاه فراملی و برند شهر مشهد مقدس تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجتالاسلام و المسلمین علی باقری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با مجید بخت آزما، مدیرکل دفتر روابط خارجی شهرداری مشهد، دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار که به میزبانی نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی برگزار شد، طرفین ضمن تبادل نظر پیرامون مسائل جاری حوزه بینالملل و دیپلماسی شهری، راهکارهای تبیین فرهنگ ایرانی- اسلامی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی با تمرکز بر هویت چندگانه شهر مشهد و جایگاه این جهانشهر را مرور کردند.
در این نشست حجتالاسلام باقری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی و نمایندگان مرکز اطلاعرسانی و امور بینالملل شهرداری مشهد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهادهای متبوع خود در حوزه بینالملل و بیان ظرفیتهای موجود، بر لزوم هماهنگی بین نهادی برای ارتقاء جایگاه شهر مشهد، معرفی تواناییها و توسعه ظرفیتهای موجود تأکید کردند.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی و شهر مشهد به دلیل حضور حرم مطهر امام هشتم(ع) و آرامگاه بزرگانی چون فردوسی، عطار، خیام، شیخ احمد جام و ... از ظرفیتهای متنوع معنوی و تاریخی برخوردار است که این خود باعث حضور زائران و گردشگران داخلی و خارجی در این استان شده است که خود زمینه مناسبی برای ارتباطات بینالمللی است.
برگزاری رویدادهای فرهنگی بینالمللی، مطالعه و عقد تفاهم نامههای فراملی، میزبانی از نشستها و هیاتهای بینالمللی و ... از جمله ابزارهای توسعه برند و بازاریابی فرهنگی هستند که طرفین بر لزوم استفاده هدفمند از آنها در تعاملات فراملی شهر مشهد تاکید کردند.
در ادامه این نشست، معاون مرکز اطلاع رسامی و امور بینالملل شهرداری مشهد پیشنویس تفاهم نامه همکاری شهرداری مشهد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای بررسیهای نهایی به سرپرست این سازمان تقدیم کرد.
انتهای پیام/ص
نظر خود را بنویسید.