logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/05/02 - 14:31
  • 441
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بهمنی:

به دنبال تحول در صادرات محصولات فرهنگی هستیم

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کارگاه تخصصی صادرات فرهنگی، تأکید کرد: به دنبال تحول در صادرات محصولات فرهنگی هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با دومین روز از دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، کارگاه تخصصی صادرات فرهنگی با حضور محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شخصیت‌های فرهنگی، اساتید و رایزنان فرهنگی ایران در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.
بهمنی در سخنانی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اصلی‌ترین قرارگاه دیپلماسی فرهنگی ایران برشمرد و گفت: یکی از فرازهای شعار اجلاس دهم رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور موضوع صادرات فرهنگی است. این موضوع پیش از این در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت برجسته به عنوان یکی از ۴ رویکرد برنامه‌های عملیاتی مطرح شده و در دستور کار قرار دارد.
معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی به برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات‌ اسلامی با شش رویکرد و در چهل اقدام قرار است که آغاز شود.

وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایجاد تحول در صادرات محصولات و خدمات فرهنگی به دیگر کشورها است.
بهمنی اظهار داشت: به همین مناسبت، نمایشگاهی تحت عنوان «محصولات فرهنگی صادرات محور» با هدف معرفی فرصت‌های جدید برای معرفی محصولات فرهنگی به خارج از کشور برگزار کردیم.
معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی تصریح کرد:‌ امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صادرات محصولات فرهنگی باشیم و این مسیر با قوت خود ادامه یابد.
مروری بر تجربه موفق در حوزه صادرات محصولات فرهنگی و صنایع خلاق از دیگر محورهای سخنرانی بهمنی در این کارگاه تخصصی بود.
در ادامه، عادل پیغامی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در سخنانی، صمن ابراز خرسندی از برگزاری کارگاه تخصصی صادرات فرهنگی گفت: سیاست‌گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و توانستیم در گام اول انقلاب این مسیر را با موفقیت طی کنیم و بر آنیم در گام دوم انقلاب، موانع موجود را پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به لوکوموتیوهای پیشرفت در عصرهای پیشین اقتصاد اعم از منابع، تجارت، صنعت، سایبری و نوآوری،‌ افزود: امروزه کشورهای پیشرفته مبتنی بر اقتصاد نوآوری هستند.
معاون بین‌الملل سازمان اوج نیز در سخنانی، مطرح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی نقش مهمی داشته و توانسته برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های بالقوه، استفاده کند و گام‌های رو جلو بردارد.
وی با اشاره به بازتاب جهانی سرود «سلام فرمانده» ‌گفت:‌ سرود سلام فرمانده این روزها به عنوان سرودی فاخر و اثرگذار نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
معاون بین‌الملل سازمان اوج اظهار داشت: ما باید به دنبال بسترهای سازنده برای تولید اقتصاد باشیم، برای استعدادهای متعدد سرمایه گذاری کنیم و مستند و فیلم‌های متعدد به خصوص با محوریت ارزش‌های انقلاب اسلامی تهیه کنیم.
محمد امین همدانی، تهیه کننده تولید انیمیشن «پسر دلفینی» نیز در ادامه این کارگاه تخصصی، گفت: انیمیشن زبان ارتباط ما با آینده است به گونه‌ای که می‌توانیم با نسل آینده حرف بزنیم.
وی اظهار داشت: این مهم به انیمیشن منحصر نمی‌شود چراکه بعد از آن، هزار و یک صنایع وابسته و تجاری سازی است که می‌تواند تاثیر آن را ادامه دهد و مستمر باشد.
همدانی تصریح کرد: توزیع در مورد محصول رسانه‌ای حتی مهمتر از تولید است و این یکی از بزرگترین خلاهایی است که باید نسبت به آن توجه شود.
انتهای پیام/ص

مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved