logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/18 - 09:18
  • 537
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سامانه دماوند و سفر فعالان موثر فضای مجازی دو اقدام مهم در عرصه دیپلماسی فرهنگی

مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: «سامانه دماوند به عنوان مهم‌ترین و اصلی ترین سامانه تامین محتوای معرفی ایران برای فعالان فضای مجازی در عرصه بین الملل» و «کلان برنامه از ایران بگو برای سفر و روایتگری فعالان موثر فضای مجازی و رسانه ای» دو اقدام مهم و تحولی این اداره کل برای تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

 
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی مولایی آرانی مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سومین روز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، به معرفی و تشریح فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه همکاری های رسانه و فضای مجازی پرداخت.
 
مولایی با تقسیم فعالیت های این عرصه به دو بخش فضای مجازی و همکاری های رسانه ای با اشاره به راه‌اندازی سامانه «دماوند» (www.damaavand.net) و بارگذاری نزدیک به 2000 محتوا در این سامانه، اعلام کردند همه تولیدکنندگان محتوا (حقوقی و حقیقی) می‌توانند محتواهای خود برای معرفی ایران اسلامی در موضوعات مختلف مانند تاریخ ایران، ایرانگردی، انقلاب اسلامی، دین و روحانیت، علم و فناوری، زبان فارسی، هنر ایران، زنان ایرانی و... را در این سامانه منتشر کنند و فعالان و ناشران محتوا از آن استفاده کنند. 
 
مدیر کل همکاری های رسانه ای و فضای مجازی دیگر محورهای فعالیتی بخش فضای مجازی را پرتال و صفحات رسمی سازمان  فرهنگ و ارتباطات خواند و اعلام کرد پرتال و تارنمای رسمی نمایندگی ها با 28 زبان، علاوه بر ارائه گزارش فعالیت نمایندگی ها و رویدادهای فرهنگی هنری، ظرفیت و توانمندی های ایران در 14 بخش را به صورت مکتوب معرفی می کند. مولایی، همچنین دیگر محور مورد توجه در بخش فضای مجازی  را صفحات حمایتی مجازی با کارکرد افزایش شبکه مخاطبین نمایندگی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی عنوان کرد و فرایند انتخاب این صفحات را در سه گام انتخاب مخاطب، انتخاب موضوع و انتخاب صفحات پرمخاطب بیان کرد.
 
وی در ادامه به تشریح بخش همکاری های رسانه ای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و  آنان را در ذیل عناوین: «از ایران بگو»، «حضور و تبادل  محتواهای رسانه ای» و «توسعه سکوهای صوت و تصویر vod» برشمرد.
 
مولایی اقدام سفر فعالان موثر رسانه ای و فضای مجازی در ذیل کلان برنامه «از ایران بگو» و روایتگری ظرفیت‌ها، دستاوردها و توانمندی های ایران از زبان آنان را اقدامی مهم و تاثیرگذار دانست که تاکنون 33 فعال در این قالب به ایران سفر کرده اند و زمینه برای استمرار این برنامه با همکاری دیگر نهادهای ملی و استانی و بخش خصوصی فراهم است.
 
ایشان توسعه حضور و تبادل محتواهای رسانه ای در قالب هفته های فیلم، حضور در جشنواره ها و بازارهای بین المللی فیلم و ایجاد زمینه برای حضور ظرفیت های بخش خصوصی همچون سامانه های صوت و تصویر (vod) در عرصه بین الملل را از دیگر برنامه های اولویت‌دار این اداره کل دانستند.
. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved