English|عربي
صفحه اصلي|اروپا - آمريكا|آفريقا - عربي|آسيا - اقيانوسيه|اخبار سازمان|آشنایی با سازمان
پنج شنبه ١٠ مهر ١٣٩٩
اخبار > پایان دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه دکن شهر پونا


  چاپ        ارسال به دوست

پایان دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه دکن شهر پونا

دوره‌های مقدماتی و پیش‌میانی که از پاييز گذشته با همکاری و حمایت کامل خانه فرهنگ ایران در بميئي در دانشگاه دکن هند شروع شده بود، به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، طول دوره برای هر سطح چهل جلسه دو ساعته بود که دو جلسه در هفته در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد. در دوره مقدماتی زبان‌آموزان در آزمون‌های کتبی و شفاهی پایانی شرکت کردند که همه آنها با کسب نمره‌های خوب در آزمون موفق به اتمام دوره آموزشی شدند. برای سطح مبتدی کتاب مرجع و اصلی کتاب گام اول بود.

زبان‌آموزان در این دوره همه صامت‌ها و مصوت‌های زبان فارسی را آموختند، با ضمایر شخصی و ملکی پیوسته و جدا و همچنین با کلمات و واژه‌های مفید، ساده و کاربردی آشنا شدند؛ به طوری که می‌توانند جمله‌های ساده در زمان‌های حال اخباری و گذشته ساده بسازند و در گفت‌وگو ها شرکت کنند.

لازم به ذکر است که در این کلاس‌ها، فارسی‌آموزان به همراه فراگیری زبان فارسی نیز با فرهنگ ایرانی و همچنین اشتراکات زبان فارسی و زبان‌های هند و آریایی آشنا شدند. هر جلسه به زبان‌آموزان تکلیف داده می‌شد که باید برای جلسه بعد آنها را  انجام می‌دادند. همچنین هر جلسه به مرور شفاهی و گفت‌وگو نکات جلسات و دروس پیشین پرداخته می‌شد.

در طول دوره به منظور آشنایی بیشتر، ارتقا و گسترش فرهنگ ایرانی و زبان فارسی دو فیلم ایرانی برای زبان‌آموزان به نمایش گذاشته شد و دو آزمون کتبی (میان‌ترم و پایان‌ترم) برگزار شد.

گفتني است؛ به منظور پاسخگویی و رسیدگی به سؤالات و مشکلات زبان‌آموزان، مدرس در طول دوره از طریق شبكه‌هاي اجتماعي همواره با آنها در ارتباط بوده است.

در دوره پیش‌میانی نیز زبان‌آموزان با نمره خوب موفق به گذراندن همه آزمون‌های شفاهی و کتبی برگزار شده در این دوره شدند.

منابع آموزشی برای دوره پیشرفته کتاب «مینا» و کتاب‌های «کاربرد واژه» تألیف بنیاد سعدی بود. در طول کلاس موقعیت‌ها و کارکردهای مختلف با دانش‌آموزان تمرین می‌شد و آنها نقش‌های مختلفی مثل خریدار، فروشنده و ...  را در شرایط متفاوت به عهده می‌گرفتند.

معمولاً اشکالات زبان‌آموزان در ارتباط با واژه‌های جدید و کاربرد مناسب آنها در موقعیت‌های مختلف، همچنین ریشه‌های حال و گذشته افعال در زمان‌های مختلف و کاربرد حروف اضافه در جملات متفاوت و دیگر نکات دستوری بود که تمرینات لازم ارايه شد.

در تمرین گفت‌وگو‌های روزمره، نکات فرهنگی توضیح داده می‌شد. با توجه به علاقه و نیاز زبان‌آموزان در طول هفته روی یک یا چند حکایت یا داستان کوتاه فارسی کار می‌شد که از این طریق نه تنها مهارت خواندن زبان آموزان تقویت شد؛ بلکه با واژه‌ها و جملات کاربردی بیشتری آشنا شدند.

انتهاي پيام/ش


١٢:٥٧ - 1397/11/15    /    شماره : ٧٢٢٨٩٢    /    تعداد نمایش : ٩٦٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




 

گزارش تصويري
  • وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت ‌الله تسخیری»
    همزمان با آیین چهلمین روز ارتحال آیت ‌الله تسخیری، وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت ‌الله تسخیری» صبح امروز ۸ مهرماه با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام (به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

  • مراسم يادبود و هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری
    مراسم يادبود و هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری (4 شهريورماه) از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد.

  • نشست مشترک شورای معاونین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب
    نشست مشترک شورای معاونین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (15 تیرماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در حسينيه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

  • بزرگداشت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
    مراسم بزرگداشت هفته پژوهش (دوم دی‌ماه) با همکاری مشترک وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و از پژوهشگران برتر تقدير شد.

  • دور يازدهم گفت‌وگوی ديني ایران و كليسای واتيكان
    یازدهمین دور ‌دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان با عنوان «مسلمانان و مسیحیان با یکدیگر در خدمت انسان» (20 آبان‌ماه) در این سازمان، برگزار شد.