• 1404/07/12 - 09:01
  • 39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فصل نوین همکاری‌های گردشگری ایران و زیمبابوه با تمرکز بر گردشگری پزشکی و فرهنگی آغاز شد

حراره - زیمبابوه: صفحه‌ای تازه در روابط گردشگری میان زیمبابوه و ایران گشوده شده است؛ چراکه دو کشور متعهد شدند برای گسترش همکاری‌ها و توسعه روابط گردشگری با یکدیگر همراهی کنند.

با توجه به ظرفیت‌های فراوان برای رشد گردشگری در هر دو کشور، فعالان این حوزه توافق کردند که با ایجاد مشارکت‌های جدید، بازارهای گردشگری ایران و زیمبابوه را بیش از پیش توسعه دهند.

گردشگری پزشکی به عنوان یکی از محرک‌های اصلی رشد گردشگری معرفی شد، زیرا شمار بازدیدکنندگان زیمبابوه‌ای به ایران برای بهره‌گیری از خدمات پزشکی در حال افزایش است.

این توافقات و مباحث در جریان نمایشگاه و نشست ویژه با فعالان صنعت گردشگری زیمبابوه که ۱۰ مهرماه و به مناسبت هفته گردشگری در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه برگزار شد، شکل گرفت.

امیرحسین حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه در سخنرانی افتتاحیه خود تأکید کرد که ایران ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه‌هایی همچون گردشگری پزشکی ایجاد کرده است که در حال حاضر بسیاری از شهروندان زیمبابوه را جذب می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد که ایران آماده است در قالب برنامه‌های تبادل علمی و پزشکی، هیئت‌هایی از پزشکان، متخصصان و دانشگاهیان واجد شرایط را به زیمبابوه اعزام کند.

ایران و زیمبابوه: تقویت همکاری‌های گردشگری

حسینی، بار دیگر بر آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها در تمامی ابعاد گردشگری و تبدیل این حوزه به پلی برای رشد اقتصادی، مشارکت و تبادل فرهنگی میان دو ملت تأکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور دارایی‌های استثنایی برای جذب گردشگران جهانی دارند. ایران با بیش از هفت هزار سال تاریخ، آثار متعدد ثبت‌شده در یونسکو، سنت‌های فرهنگی پویـا و مناظر طبیعی متنوع، یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. مهمان‌نوازی مردم ایران، مقرون به صرفه بودن خدمات و حرفه‌ای بودن بخش گردشگری، جذابیت این کشور را دوچندان کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه اظهار داشت: زیمبابوه و ایران بستری منحصر به فرد برای تقویت مشارکت‌ها و ارتقای همکاری‌های گردشگری در اختیار دارند.

در ادامه، حمید بختیار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از راه‌های مؤثر برای تقویت همکاری‌های گردشگری با زیمبابوه، حمایت می‌کند.

وی گفت: گردشگری پزشکی، در کنار سایر بسته‌های گردشگری، آماده است تا روابط دو کشور در این حوزه را به سطحی بالاتر ارتقا دهد. او خاطرنشان کرد مستندی که توسط شبکه ثریا ایران درباره زیمبابوه تهیه و پخش شد، توجه گسترده‌ای را در بازار گردشگری ایران به این کشور برانگیخت.

بختیار افزود: ایران با در اختیار داشتن بیش از هزار آژانس مسافرتی، آماده ایفای نقش فعال در ترویج و توسعه روابط گردشگری میان دو کشور است. او همچنین اعلام کرد که مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در حراره آماده است نقش مؤثری در تسهیل ارتباطات گردشگری ایفا ‌کند.

از سوی دیگر، جیانی سیباندا از سازمان گردشگری زیمبابوه، نهاد اصلی ترویج گردشگری این کشو، بر تلاش‌های زیمبابوه برای ارتقای گردشگری فرهنگی با ایران تأکید کرد.

وی ضمن استقبال از رشد روابط گردشگری دو کشور، گفت سازمان متبوعش بر حُسن نیت ایران برای توسعه بیشتر بازار گردشگری زیمبابوه حساب ویژه‌ای باز کرده است.

ناصر آسیابی، دبیر دوم سفارت ایران، نیز اظهار داشت که تهران در پی افزایش تبادل گردشگر با حراره است و برای احیای تفاهم‌نامه گردشگری میان دو کشور تلاش می‌کند.

همچنین، کودا راشمن، از اینفلونسرهای معروف و عضو انجمن تولیدکنندگان محتوای زیمبابوه و یکی از بازدیدکنندگان اخیر ایران، تجربیات خود را با حاضران به اشتراک گذاشت و از آژانس‌های مسافرتی زیمبابوه خواست تا با اعزام بیماران نیازمند به درمان‌های تخصصی به ایران، مسیر رشد گردشگری پزشکی میان دو کشور را هموار کنند.

وی تأکید کرد که هزینه خدمات پزشکی در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهای منطقه است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.