-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/29 - 15:05
  • 312
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بانوان پاکستانی تأکید کردند:

نقش مهم مادران غزه در تربیت فرزندان جهت شکل‌گیری مقاومت

بانوان پاکستانی در همایش «تأثیر جنگ غزه بر خانواده، زن و کودکان فلسطینی» تأکید کردند: مقاومت مثال زدنی مردم فلسطین، نشان دهنده نقش مهم تربیتی و معنوی مادران غزه در تربیت فرزندان جهت شکل‌گیری مقاومت بوده و این پیامی برای همه بانوان جوامع اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با برنامه ریزی و مدیریت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، همزمان با روز جهانی خانواده همایشی تحت عنوان «تأثیر جنگ غزه بر خانواده، زن و کودکان فلسطینی» با هدف تبیین جایگاه بانوان در جبهه‌های مقاومت غزه برگزار شد.

در این همایش، جمع کثیری از بانوان فعال پاکستانی در حوزه‌های فرهنگی، مدنی و سیاسی با محکومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونسیتی بر علیه مادران و کودکان فلسطینی و سکوت معنا دار جامعه بین‌المللی به ویژه نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، این جنایات را به شدت محکوم کردند.

بانوان پاکستانی در این مراسم اعلام داشتند: مقاومت مثال زدنی مردم فلسطین، نشان دهنده نقش مهم تربیتی و معنوی مادران غزه در تربیت فرزندان جهت شکل‌گیری مقاومت بوده و این پیامی برای همه بانوان جوامع اسلامی است.

مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان با تأکید بر نقش محوری خانواده در تقویت جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین گفت: قدرت ملت‌ها در حفظ استقلال و آزادی کشورشان ریشه در ایثار و تربیت مادران و بنیان خانواده دارد.

وی افزود: جهان باید با الگوپذیری از استقامت و ایثاری مادران فلسطینی به وظیفه انسانی و اخلاقی خود برای حفاظت از خانواده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه زنان به عنوان محور خانواده عمل کند.

مشکی تأکید کرد: مقاومت فلسطینی‌ها در طول تاریخ به عنوان یک چراغ امید برای محو اسرائیل و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است که  بدون شک با ایثار و فداکاری مادران فلسطینی که کودکان خود را در این راه قربانی کردند، محقق خواهد شد.

حمیرا طیبه، رهبر کمپین نجات غزه در پاکستان، صدیقه کائنات، رئیس بخش بانوان حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، عایشه سید، دبیرکل بخش بانوان حزب جماعت اسلامی، خدیجه نقوی، رئیس بخش بانوان سازمان دانشجویان امامیه از دیگر سخنرانان این همایش بودند که طیف وسیعی از موضوعات مربوط به تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.

بانوان پاکستانی اعلام داشتند: مقاومت بیش ۷۰ ساله فلسطین و غزه آکنده از حضور گرم و قدرت ساز شیر زنان این سرزمین‌ها بوده و هیچ مقطعی از مقاومت از نقش آفرینی زنان و دختران فلسطین خالی نبوده است.

در ادامه این همایش، تأکید شد: حماسه ایثار در هیچ حرکت و جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه زنان نیز همزمان در کنار مردان باشند از این رو بانوان پاکستانی از مقاومت و فداکاری بزرگ خانواده‌های فلسطینی برای دفاع از اصول انسانی و اخلاقی حمایت می‌کنند.

بانوان پاکستانی با حضور در این همایش خواستار آتش بس فوری در غزه و جلوگیری جوامع بین‌المللی از عملیات نظامی در رفح شده و پیشنهاداتی در زمینه کمک به فلسطین از جمله تأسیس صندوق کمک به غزه توسط کشورهای اسلامی، تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و دیگر اقدامات را نیز ارائه کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved