-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/08 - 14:49
  • 640
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مشارکت و سخنرانی رایزن فرهنگی در مراسم هیئت «طوی» در حسینیه‌ی صدیقه کبری بیروت

رایزن فرهنگى جمهورى اسلامى ایران در لبنان روز جمعه با حضور در هیئت «طوی» در حسینیه‌ی صدیقه کبری در بیروت، در جمع بانوان عزادار با موضوع «انسان متعادل در کربلا، بین عقل و عاطفه» سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سید کمیل باقرزاده به جمله تاریخی «ما رأیت إلا جمیلا» و فرمایش حضرت زینب (س) در مجلس عبیدالله بن زیاد اشاره کرد و با بررسی نظریات گوناگون در خصوص معیار زیبایی حقیقی، از تعادل و توازن به عنوان رمز و راز جمال و زیبایی یاد کرد.

وی تعادل و توازن را سرّ جذابیت اسلام ناب دانست و گفت: «چنانچه مبلغان دینی بتوانند دین را به همان زیبایی که در واقع هست به مخاطبان معرفی کنند، حتماً مورد پذیرش انسان‌ها و به ویژه جوانان واقع خواهد شد. چراکه جمال و توازن دین حقیقی با فطرت متعادل و زیباپسند انسان‌ها مطابقت دارد».

رایزن فرهنگی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بازگشت دوباره بشریت به دین گفت: یکی از توفیقات مهم امام و انقلاب این بود که انسان‌ها را با اسلام ناب آشنا کرد؛ اسلامی که همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی انسان را مورد توجه قرار داده و به همین علت از جاذبه‌ی بی‌نظیری برخوردار است که دشمنان را به وحشت می‌اندازد. لذا آنها تلاش می‌کنند با ترویج نسخه‌های تقلبی دین که فاقد جذابیت لازم است جوان‌ها را از دین فراری دهند. 

رایزن فرهنگی کشورمان با تشریح تعادل شخصیتی امام حسین (ع) در واقعه‌ی کربلا، توازن بین عقل و عاطفه را یکی از نقاط زیبایی‌های عاشورا خواند که وقتی با عدم عقلانیت و فقدان عاطفه در جبهه‌ی مقابل امام حسین (ع) مقایسه می‌شود، کنتراست و جذابیت فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند که وجدان هر انسان جویای حقیقت و جمالی را به خود جذب می‌کند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved