-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/24 - 13:30
  • 379
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رایزن فرهنگی ایران در اندونزی:

مسئله فلسطین نباید مورد غفلت و فراموشی سپرده شود

ابراهیمی در جمع دانشجویان دانشگاه اندونزی در مسجد استقلال این کشور تأکید کرد: مسئله فلسطین و جنایایات ضد بشری صهیونیست‌ها در غزه نباید مورد غفلت و فراموشی سپرده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی که برای نشست با دانشجویان با عنوان «جنسیت و دین» شرکت کرده بود با توجه به تحولات منطقه خصوصا فلسطین و جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به تشریح اتفاقات غزه پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان خصوصا کودکان در نوار غزه گفت: امروز رسانه‌های دنیا و سردمداران آن به خواب عمیق رفته‌اند و برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی ازهیچ کوششی برای تحریف و سانسور دریغ نمی کنند.

وی جنسیت را از جمله موضوعاتی دانست که در جهان امروز به عنوان موضوع پرچالش و مهم شناسانده شده است و افزود: از منظر قرآن، ارزش جنسیت مطرح نیست و زن و مرد را در برابر و مقابل هم قرار نمی‌دهد به طوری که به یکی ارزش بدهد و به دیگری ارزش ندهد، این فرهنگ قرآنی نیست.

ابراهیمی اظهار داشت: از منظر اسلام، زن و مرد هر دو انسان هستند و از حقوق مساوی برخوردارند حال اینکه از نظر طبیعت خلقت زن و مرد با هم تفاوت دارند خلقت طبیعت آنان نیز یکنواخت نیست. تفاوت بین آنها نیز دائمی هست.

وی افزود: در دین مقدس اسلام، خداوند متعال واضح احکام است بالاترین کسی که به ساختار و وضعیت و مقتضیات تک تک موجودات آگاهی دارد، کسی جز خالق آنها نیست، تنها اوست که صلاحیت دارد بر نحوه وجودی انسان و بر طبق انواع روابط پیچیده بین افعال او و نیل به سعادت اخروی احکام را وضع و سپس ابلاغ کند.

ابراهیمی اذعان کرد: زن در اسلام در تمام احکام عبادی و حقوق اجتماعی با مرد شریک است و مانند مردان می‌تواند مستقل باشد و در زمینه‌های مختلف مثل تعلیم و تربیت کسب و انجام معاملات هیچ فرقی با مردان ندارد. مگر تنها در مواردی که طبیعت خود زن اقتضا می‌کند با مرد فرق داشته باشد، شناخت فمینیسم و آگاهی به آن مستلزم آشنایی با دوره‌های فکری آن است که همه رویکردها این اعتقاد اینست که زنان به دلیل جنسشان اسیر بی‌عدالتی هستند براساس همین اعتقاد میان جنس و جنسیت تمایز قائل شده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان نیز گریزی زد و گفت: نگاه جمهوری اسلامی به زن نگاه مترقی‌ خواه و همراه با تکریم است، اگر بخواهیم یک سیر تاریخی در نگاه بزرگان نسبت به زن داشته باشیم سخنان و فرمایشات گهربار حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی بهترین گواه سخنان بنده است که «از دامن زن، مرد به معراج ‌می‌رود».

وی ادامه داد: همانطوری که مستحضر هستید جمهوری اسلامی ایران به زنان هویت مستقل داده است یعنی زنان در جمهوری اسلامی دارای جایگاه ممتازی هستند، زنان همپای مردان در همه عرصه‌‌ها حضور دارند بخواهیم آماری داشته باشیم در سایه گفتمان انقلاب اسلامی ۴۰ درصد پزشکان متخصص ایران را زنان تشکیل می‌دهند، در حال حاضر ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی زنان هستند.

انتهای پیام/       

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved