-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/25 - 12:02
  • 236
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اتاق بازرگانی زنان راولپندی:

علاقه‌مندیم از تجربیات زنان موفق ایران استفاده کنیم

خانم صبوحی حسین در دیدار با مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی گفت: اتاق بازرگانی زنان راولپندی علاقه‌مند است از تجربیات زنان موفق ایران در حوزه تولید و اشتغال آفرینی الگوبرداری کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم صبوحی حسین، رئیس اتاق بازرگانی زنان راولپندی ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی با طاهری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان دیدار و در خصوص روابط تجاری بین دو کشور به ویژه در حوزه صنایع دستی و صنعت گردشگری گفت‌وگو کرد.

طاهری به ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های صنایع دستی، پوشاک، فرش ایران، جواهر ایران و توانمندی‌های زنان ایرانی اشاره کرد و گفت: ارتباط اتاق‌های بازرگانی ایران و پاکستان می‌تواند حجم تجاری دو کشور را افزایش دهد و در این زمینه، نقش اتاق بازرگانی زنان راولپندی با اهمیت است.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: صنایع دستی میراث مشترک ایران و پاکستان است و در ایران در حوزه صنایع دستی زنان نقش مهمی دارند و اگر زنان در پاکستان علاقه‌ای به آموزش صنایع دستی داشته باشند، ما می‌توانیم دراین زمینه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به توانمندسازی آنان کمک کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد:  با توجه به تقاضای بالای محصولات ایرانی در بازار پاکستان، فرصتی برای راه‌اندازی فروشگاه‌های عمومی برای فروش کالاهای ایرانی و رستوران برای غذاهای ایرانی در شهرهای مختلف پاکستان وجود دارد و اتاق بازرگانی اسلام آباد و راولپندی در این زمینه می‌توانند تسهیل‌گری کنند.

وی افزود: لازمه تجارت و داد وستد با یک کشور آشنایی با زبان آن کشور است و خانه فرهنگ راولپندی این امکان را دارد تا برای اعضای اتاق بازرگانی، دوره‌های آموزش فارسی برگزار کند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: یکی از برنامه‌های مشترک، معرفی و زمینه‌سازی حضور زنان پاکستانی در نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی جهت نمایش و عرضه محصولات شان است و برای شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف ایران از زنان پاکستانی در حوزه‌های مرتبط با نمایشگا‌ه‌ها دعوت خواهد شد و متقابلا این انتظار برای اعطای تسهیلات به حضور زنان ایرانی در نمایشگاه‌های پاکستان است.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در اتاق بازرگانی زنان راولپندی

خانم صبوحی حسین، رئیس اتاق بازرگانی زنان راولپندی در سخنانی، با بیان اینکه زنان در پاکستان با مسائل متنوعی مواجه هستند، گفت: اتاق بازرگانی علاقه‌مند است از تجربیات زنان موفق ایران در حوزه تولید و اشتغال آفرینی الگوبرداری کند.

وی افزود: ایران همسایه و کشوری اسلامی است و ما می‌خواهیم گروهی از زنان اتاق بازرگانی راولپندی به ایران سفرکنند و با زنان ایرانی فعال در این بخش ملاقات کنند و این ارتباطات و دیدارها باعث تقویت روابط دو کشور می‌شود.

خانم صبوحی حسین افزود: ما می‌توانیم در ابتدا نمایشگاه‌های فرهنگی در هر دو کشور برگزار کنیم و از این طریق با ظرفیت‌های حوزه زنان ایران و پاکستان آشنا شد.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنان راولپندی به زودی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌کند و از زنان بازرگان ایرانی برای شرکت در این نمایش دعوت خواهد کرد.

خانم صبوحی حسین از پیشنهاد مسئول خانه فرهنگ ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی صنایع دستی در راولپندی و نیز آموزش زبان فارسی به اعضای اتاق بازرگانی استقبال و قدردانی کرد.

وی ابراز خوشحالی کرد که این ملاقات بتواند نقطه عطفی در تقویت روابط تجاری بین ایران و پاکستان شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved