-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/18 - 11:20
  • 596
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در صومعه مارفا مارینسکی بررسی شد؛

ظرفیت‌سنجی اتحاد گفتمانی در تبیین خانواده فطری و مقابله با مفاهیم نوظهور

در جریان دیدار هیأتی از بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس صومعه زنان مارفا مارینسکی روسیه موضوع اتحاد گفتمانی در تبیین خانواده فطری و مقابله با مفاهیم نوظهور بررسی و برنامه‌ریزی برخی همکاری‌های آتی و تعاملات انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأت سه نفره بانوان اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز دوشنبه 17 مهرماه در صومعه مارفا مارینسکی با یگومینا یلیزاوتا، رئیس صومعه زنان و همکارانش دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که خانم حمدیه، کارشناس رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه نیز حضور داشت، هیأت بانوان ضمن آشنایی با تاریخچه تأسیس این صومعه و بنیان گذاران آن، با فعالیت‌های این مجموعه اعم از چگونگی ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی به خانواده‌ها و کودکان آسیب‌دیده، فعالیت‌های مدرسه دینی صومعه و نحوه آموزش و حمایت آنها از افراد و خانواده‌های تحت پوشش آشنا شدند و برنامه‌های تدارک دیده شده جهت توانمندسازی دختران بی‌سرپرست و آماده کردن آنان جهت حضور موفق در اجتماع توسط مادریلیزاوتا شرح داده شد.

وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم خانواده‌ در روسیه شاد باشد و در این راه، خانواده‌هایی که دارای بحران‌های مختلف هستند و یا نیاز به مشاوره حقوقی و روانشناختی دارند نیز توسط کارشناسان و روانشناسان مرتبط با ما مورد حمایت و راهنمایی قرار می‌گیرند.

مادر یلیزاوتا با اشاره به تحت پوشش بودن دختران دارای معلولیت و آموزش حرفه‌ای و وارد کردن آنان به بازار کار، برخی فعالیت‌های این دختران در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری را برشمرد و به مساعدت این مجموعه نسبت به سالمندان نیازمند کمک نیز اشاره کرد.

وی تأکید کرد که ما در مجموعه خود و در سطوح بالاتر و کلان روسیه با هدف تعریف خانواده سنتی فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنیم و تلاش همه برای تعریف خانواده از دیدگاه ادیان الهی در سطح جامعه است و در نتیجه برای تحقق این هدف و تعیین نقش زن و مرد در خانواده فطری، همچنین آماده‌سازی فرزندانمان برای پذیرش آن و توانمندسازی آنان در مواجهه با مفاهیم ارائه شده توسط غرب، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

رستگارپناه، کارشناس اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان نیز در سخنانی، ضمن برشمردن فعالیت‌های مرتبط با موضوع خانواده در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که در صورت پیاده شدن الگوی ادیان ابراهیمی برای خانواده فطری، شاد زیستی مورد نظر و نور و رحمت بین جهانیان رواج پیدا خواهد کرد. ما هم اعتقاد داریم بهترین بستر برای به‌زیستی انسان‌ها، خانواده است.

وی مطرح کرد: اما آنچه برای ما ارزشمند است بحث توانمندسازی خانواده‌هاست که در ایران با جدیت دنبال می‌شود. نگرانی ما و متحدان گفتمانی ما اتفاقی است که برای خانواده در سراسر دنیا در حال وقوع است و در مواجهه با آن، ما به دنبال ارائه الگوی خانواده مطلوب هستیم.

رستگارپناه ادامه داد: برای ما مهم است مواجهه بانوان روس معتقد به مسیحیت ارتدوکس با مفاهیم نو ظهور خانواده و تعاریفی که سازمان ملل در تقابل با تعاریف ادیان ابراهیمی مطرح می‌کند، چیست و این مجموعه چه برنامه‌ریزی تربیتی برای آموزش افراد و صیانت از مفهوم خانواده دارند.

وی یادآور شد: ما آماده هستیم تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذاریم و از فعالان این حوزه در روسیه نیز دعوت می‌کنیم در این گفتمان‌سازی بین‌المللی با ما متحد شوند چراکه اعتقاد داریم تعالی بشر در گرو تعالی خانواده است.

در ادامه این نشست، خانم علمداری در خصوص فعالیت‌های مؤسسه «امید نور» و حمایت آن از خانواده‌ها و دختران، کارآفرینی و توانمندسازی زنان و دختران تحت پوشش برای ورود به جامعه در مقاطع بالای تحصیلی و شغلی در ایران توضیحاتی ارائه داد.

در پایان بر تبادل اندیشه و تجارب مجموعه فرهنگی اجتماعی صومعه مارفا مارینسکی روسیه و اداره روابط فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت پیشبرد گفتمان‌سازی تاکید شد و برنامه‌ریزی برخی همکاری‌های آتی و تعاملات انجام گرفت.

بنابر اعلام این خبر، هیأت بانوان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و اداره روابط فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متشکل از خانم زینب رستگارپناه؛ متخصص حوزه مطالعات زنان، خانواده و حقوق زن در اسلام، خانم فاطمه علمداری؛ کارآفرین، مؤسس و مدیرعامل گروه صنعتی اجتماعی «امید نور» در 5 واحد صنعتی فولاد، ماشین‌سازی و تولید قطعات خودرو و فعال فرهنگی در حوزه آموزش دختران و زنان، خانم مریم تاجگردون، مؤسس و مدیر برند «نورا» در حوزه طراحی مد اسلامی، جهت شرکت در اجلاس «زن هزاره سوم» در مسکو بسر می‌برند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved