-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/07 - 07:51
  • 538
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کنفرانس «زن فلسطینی در پناه مقاومت در برابر خشونت» در کراچی

کنفرانس «اشک مریم _ زن فلسطینی در پناه مقاومت در برابر خشونت» با حضور سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان کنفرانسی با عنوان «اشک مریم _ زن فلسطینی در پناه مقاومت در برابر خشونت» با حضور سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد.

در این مراسم، نذیر لغاری، رئیس کل شبکه تلویزیونی بل BOL و ده‌ها نفر از بانوان فرهیخته و اندیشمند از دانشگاهیان، حقوقدانان، فعالان دینی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای از جمله خانم پروفسور طلعت وزارت از شخصیت‌های علمی فرهنگی مؤثر و معروف کراچی و رئیس اسبق دانشکده روابط بین‌المللی دانشگاه کراچی، خانم ام فروه، رئیس دانشکده تربیت معلم و از شاعران و ذاکرین معروف دینی مذهبی شیعه و خانم تسنیم موسوی، مسئول بخش بانوان جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در کراچی حضور داشتند.

خانم فاطمه اسد، رئیس موسسه قرآنی کریمه اهل بیت(ع)، خانم شایسته امام، رئیس یکی از دانشکدهای دولتی بانوان، خانم نرگس انجم، رئیس دانشکده پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه کراچی، خانم شاهرخ خان، حقوقدان و وکیل دادگاه عالی پاکستان، خانم نزهت شیرین، رئیس کمیسیون بهبود زنان دولت ایالت سند، خانم نزهت زیدی همسر شهید راه ولایت مرحوم سیدسعیدحیدر زیدی و رئیس انتشارات دارالثقلین، خانم زباد انور، هنرمند مجری و تولید کننده برنامه‌های شبکه تلویزیونی بلوچی زبان «وش» و تعدادی از هنرمندان و کارکنان و رؤسای نهادهای بانوان غیر دولتی از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم بودند.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از دانش‌آموزان بسیجی «حسین طالبی‌نیا» آغاز و سپس با سخنرانی سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی کشورمان در کراچی ادامه یافت.

وی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور تمامی شرکت کنندگان به ویژه خانم زباد انور، خشونت علیه زنان و کودکان در غزه توسط دولت اشغالگر و ظالم صهیونیستی را محکوم کرد.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی گفت: بیش از بیست هزار نفر از مردم بی گناه فلسطین به دلیل بمباران صهیونیست‌ها در غزه شهید شدند که حدود ده هزار نفر از آنان زنان و کودکان بودند. فلسطینی‌ها در این نبرد نابرابر اگر چه شهدایی تقدیم قدس کردند ولی با مقاومت بی نظیر خود جنبش آزادی فلسطین را  به موفقیت نزدیکتر کردند.

وی پس از پایان سخنان مدیریت برنامه را به خانم زباد انور (از بانوان اهل سنت بلوچ و هنرمند مجری تلویزیونی) سپردند که ضمن توضیح انواع خشونت علیه زنان و تفسیری از فداکاری‌های نمونه زنان مقاوم فلسطین برنامه را به شیوه احسن اجرا کرد.

بانوان حاضر در کنفرانس نیز  آنها گرفتاری‌های زنان مظلوم فلسطین را آن چنان که در رسانه‌ها مشاهده کردند به تصویر کشیدند و دولت اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کردند و آن را یک دولت غیر انسانی یاد کردند.

 انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved