-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/08 - 08:26
  • 423
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی و دوره‌های اشتغال آفرین ویژه بانوان در اوگاندا

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، کارگاه آموزشی و دوره‌های اشتغال آفرین ویژه بانوان در منطقه کالیتی واکیسو (حومه شهر کامپالا) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد آموزشی «دایرکت هند فوندیشن»، کارگاه آموزشی و دوره‌های اشتغال آفرین دو روزه ویژه بانوان در سه رشته تحصیلی خیاطی، شیرینی پزی، کیف و کفش دوزی در منطقه کالیتی واکیسو (حومه شهر کامپالا) برگزار شد.

در برگزاری این کارگاه آموزشی و با هدف توانمندسازی و اشتغال آفرینی بانوان، حدود 200 نفر از بانوان منطقه کالیتی واکیسو در 3 رشته کاربردی و مورد نیاز (خیاطی، شیرینی پزی و کیف و کفش دوزی) در قالب گروه‌های چند نفره تحت تعلیم 5 مربی آموزشی قرار گرفتند.

کارگاه آموزشی مذکور با همکاری و اجرای بنیاد آموزشی «دایرکت هند فوندیشن» برگزار شد. این بنیاد در سال 2019 و با هدف مهارت آموزی و اشتغال آفرینی بانوان به ثبت رسیده و تاکنون با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعدد برای بانوان در رشته‌های متنوعی همچون آرایشگری، خیاطی، نانوایی، کامپیوتر و ... کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته است.

در ابتدای برگزاری این کارگاه آموزشی، خانم کاترین ناکابوگو، مدیرعامل بنیاد آموزشی "دایرکت هند فوندیشن" گزارش مختصری از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده بنیاد مذکور را ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، امکان برگزاری دوره‌های متنوع برای بخش دیگری از بانوان مناطق حومه شهر کامپالا که دسترسی محدودی به شهر دارند، فراهم شود.

ایران اسلامی مدافع ملت‌های مظلوم است

عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در سخنانی، گفت: نقش بانوان در خانواده و جامعه اگر بیشتر از آقایان نباشد، قطعاً کمتر از آنها نخواهد بود. چنانچه با نگاهی به تاریخ صدر اسلام و توجه ویژه پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) به نقش بانوان در خانواده به عنوان مادر و تربیت کننده نسل آینده جامعه، می‌توان اهمیت آن را درک کرد.

وی افزود: بنابراین، آموزش برخی مهارت‌ها و توانمندسازی بانوان به منظور درآمدزایی و رفع نیازهای اولیه آنها در خانواده، ضروری به نظر می‌رسد.

عباسی با اشاره به کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: آنچه امروز در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد و شما از طریق مرور اخبار و فضای مجازی شاهد آن هستید، تنها گوشه‌ای از جنایات چندین ساله رژیم صهیونیستی است که با حمایت آمریکا و چند کشور غربی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 و به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و هم اکنون با رهبری امام خامنه ای(حفظه الله)، همواره مدافع مردم مستضعف و مظلوم دنیا از جمله ملت فلسطین و آفریقا بوده و است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved