-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/28 - 11:31
  • 392
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از مرکز بانوان نحلا بوسنی و هرزگوین

محمد حسین انصاری از مرکز آموزشی-پژوهشی بانوان نحلا در بوسنی و هرزگوین بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد حسین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین از مرکز غیر انتفاعی آموزشی-پژوهشی بانوان نحلا بازدید و با خانم سهییا ددوویچ، رئیس این مرکز گفت‌وگو کرد.

خانم ددوویچ با اشاره به سفر خود در سال 2011 به ایران و حضور در جشنواره بین‌المللی جوانان و حمایت از فلسطین، فرهنگ ایرانی را شایسته احترام و ستودنی عنوان کرد.

وی به معرفی مرکز نحله پرداخت و گفت: مرکز نحله در سال 2000 با هدف حفظ ارزش‌های جامعه و توسعه توانمندی‌های بانوان افتتاح شده است. هدف ما تأسیس یک مرکز تبلیغ اسلامی نبوده و ما به دنبال حفظ هویت زن بوسنیائی و تقویت توانمندی‌های ایشان بوده‌ایم.

رئیس مرکز غیر انتفاعی آموزشی-پژوهشی بانوان نحلا افزود: تلاش شده برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز همگام با واقعیت‌های زندگی امروز باشد. اگرچه این مرکز برنامه‌هایی را برای آقایان و کودکان نیز پیش بینی می‌کند، اما 80 درصد برنامه مختص به بانوان است. این مرکز هم اکنون سالانه 15 هزار نفر مراجعه کننده دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی ما شامل برگزاری کلاس‌های هنری، رایانه، زبان، قرآن و ... می‌شود. مرکز ما برای این دوره‌های آموزشی مدرک پایان دوره معتبر صادر می‌کند که برای اشتغال به کار هنرجویان در آینده راهگشا است.در کنار توجه به توانمندسازی اقتصادی، ما بر توسعه فردی و روحی بانوان نیز تمرکز داریم.

خانم ددوویچ عنوان کرد: جلسات مشاوره پیش و پس از ازدواج و همینطور مشاوره‌های عمومی توسط روان شناسان این مرکز ارائه می‌شود. برنامه دیگر، مدرسه والدین است که در آن به والدین نحوه صحیح ارتباط با نسل جدید را آموزش می‌دهیم.

در ادامه این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تمجید از فعالیت‌های این مؤسسه به فعالیت برخی مؤسسات همتا در ایران و قوانین حمایت از خانواده در کشورمان اشاره کرد.

انصاری مهارت افزایی نسل جوان را از اقدامات بسیار ضروری در هر دو کشور عنوان کرد و پیشنهاد داد در قالب نشست‌های برخط، موسسات و مراکز فعال در حوزه مهارت افزایی و توانمندسازی بانوان دو کشور با یکدیگر مرتبط شده و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

این پیشنهاد از سوی خانم سهیلا ددوویچ مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد مرکز ایرانی فعال در این حوزه به علاوه اطلاعات معرفی آن مرکز و تاریخ پیشنهادی برگزاری نشست برخط از سوی رایزنی فرهنگی به طرف بوسنیائی اعلام شود.

در ادامه از بخش‌های مختلف این مرکز شامل کلاس‌های آموزش‌ هنری، زبان، رایانه، برنامه نویسی، حفظ و قرائت قرآن کریم، سالن ورزشی، کتابخانه و سالن چندمنظوره برای برگزاری رویدادها بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved