-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 09:06
  • 489
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

یک ماه با سینمای ایران در جزیره کرت

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن، رویداد یک ماه با سینمای ایران از 9 مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن و با همکاری باشگاه سینمایی شهر رثیمنو واقع در جزیره کرت، بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، رویداد یک ماه با سینمای ایران از فردا یکشنبه 9 مهرماه برگزار خواهد شد.

در این رویداد، قرار است در تمام روزهای یکشنبه ماه اکتبر 2023، پنج فیلم سینمایی ایرانی با زیرنویس یونانی، برای ساکنان جزیره کرت که بزرگترین جزیره یونان به حساب می‌آید، نمایش داده شود.

در این برنامه، فیلم‌های آپاندیس، شیار 143، خانه ای در خیابان 41، ویلایی ها و کفشهایم کو؟ اکران خواهد شد.

محل نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی روزهای یکشنبه ساعت 20:00 در سالن سینمایی مرکز هنرهای بیزانسی شهر رثیمنو است و برنامه نمایش فیلم‌ها به صورت زیر است:

1-یکشنبه 1 اکتبر 2023 – آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی

2-یکشنبه 8 اکتبر 2023 – شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار

3-یکشنبه 15 اکتبر 2023 – خانه خیابان چهل و یکم به کارگردانی حمید رضا قربانی

4-یکشنبه 22 اکتبر 2023 – ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی

5-یکشنبه 29 اکتبر 2023 – کفش هایم کو؟ به کارگردانی کیومرث پور احمد

سایت اصلی و صفحه فیسبوک این باشگاه در طول مدت ماه اکتبر تماما رنگ و بوی ایرانی به خود گرفته و علاوه بر اعلان برنامه های پخش فیلم‌های فوق الذکر، مقاله ای در خصوص تاریخچه سینمای ایران منتشر کرده است.

همچنین لوگوی رایزنی فرهنگی ایران به صورت رسمی در بخش همکاران این باشگاه سینمایی و در کنار لگوی سایر سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی که با این باشگاه همکاری داشته‌اند، قرار گرفته است.

شایان ذکر است، باشگاه سینمایی شهر رثیمنو یک انجمن مردم نهاد است که در سال 2016 تأسیس شده است. این انجمن توسط فدراسیون باشگاه های فیلم یونان به رسمیت شناخته شده و به ثبت رسمی رسیده است. شهر رثیمنو نیز سومین شهر بزرگ و یکی از تاریخی ترین شهرهای جزیره مهم و راهبردی کرت در یونان است و بالغ بر 30.955 نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved