-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/28 - 11:05
  • 493
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

یورش اسرائیل به مسجد الاقصی نقض حقوق اساسی بشر است

در حالی که صهیونیست‌ها مدت‌هاست به سیطره کامل مسجد الاقصی چشم دوخته‌اند، مقاومت استوار فلسطینی‌ها مانع از دستیابی آنها به برنامه شوم خود شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جان اودور نویسنده ی کنیایی در یاداشتی با عنوان (یورش اسرائیل به مسجد الاقصی نقض حقوق اساسی بشر است) این گونه آورده است:

 

 اگر آمریکا و سایر رژیم های غربی نگران حقوق بشر و زندگی بودند، نه تنها این اقدامات را محکوم می کردند، بلکه تحریم هایی نیز علیه آنها وضع می کردند.

 اما این اتفاق نخواهد افتاد زیرا اسرائیل یکی از آنهاست: یک موجودیت شهرک نشین استعماری که به طور غیرقانونی فلسطین را اشغال کرده است.

 

وحشیگری اخیر مقامات اسرائیلی علیه فلسطینیان در اورشلیم شرقی عمیقاً نگران کننده است و حقوق اساسی بشری مردم فلسطین را به ویژه در ماه رمضان نقض می کند.

تصور کنید که یهودیانی که در هر جای دنیا در کنیسه ای عبادت می کنند، به همان شکلی که فلسطینی ها در مسجد الاقصی مورد حمله قرار گرفتند، مورد حمله قرار گیرند. خشم بین المللی وجود خواهد داشت.

با این حال، صدها نمازگزار فلسطینی در داخل مسجد الاقصی خود با باتوم مورد ضرب و شتم قنداق تفنگ و پرتاب گاز اشک آور قرار می گیرند و هیچ اقدام قاطعی در برابر این رفتار جز محکومیت وجود ندارد.

اگر آمریکا و سایر رژیم های غربی نگران حقوق بشر و زندگی بودند، نه تنها این اقدامات را محکوم می کردند، بلکه تحریم هایی نیز علیه آنها وضع می کردند.

اما این اتفاق نخواهد افتاد زیرا اسرائیل یکی از آنهاست: یک نهاد شهرک نشین استعماری که به طور غیرقانونی فلسطین را اشغال کرده است.

آنچه در الاقصی رخ داد یک حمله از پیش برنامه ریزی شده و سازماندهی شده پس از بسیج نیروهای اشغالگر برای سرکوب نمازگزاران بی دفاع بود.

در حالی که صهیونیست‌ها مدت‌هاست به سیطره کامل مسجد الاقصی چشم دوخته‌اند، مقاومت استوار فلسطینی‌ها مانع از دستیابی آنها به برنامه شوم خود شده است.

در ژوئن سال گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اسرائیل روند ثبت مالکیت زمین‌های مجاور مسجد الاقصی را آغاز کرده است، که خطر تصرفی که پیامدهای گسترده‌ای دارد را ممکن می‌سازد.

اگر حمله به مسجد الاقصی و محدود کردن نمازگزاران را متوقف نکند، دولت اسرائیل مسئولیت تشدید تنش ها در قدس و سرزمین های اشغالی را بر عهده دارد.

مسجد اورشلیم سومین مکان مقدس مسلمانان است. حرمت آن در اسلام به قدری مهم است که در قرآن به نام آن ذکر شده است. اعتقاد بر این است که مسجد الاقصی و قبه الصخره، بنای قرن هفتمی جایی است که حضرت محمد (ص) به آسمان عروج کرده است.

کمک به آزادسازی مسجدالاقصی و فلسطین بر عهده هر مسلمانی صرف نظر از محل سکونتش واجب است.

در این ماه روزه داری، مسلمانان راهپیمایی های روز قدس را برای برجسته کردن ادامه اشغال غیرقانونی مسجد الاقصی ترتیب می دهند.

امام خمینی (ره) در سال 1979 میلادی ( سال 1358 هجری شمسی) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد و مسلمانان جهان را به راهپیمایی فراخواند.

راهپیمایی های روز قدس امروز به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این راهپیمایی‌ها به یکی از مؤلفه‌های مهم مبارزات مسلمانان در ماه مبارک رمضان برای رسیدن به حقیقت و عدالت در جهانی تحت سلطه ظلم و بی‌قانونی تبدیل شده است.

همه عدالت خواهان در سراسر جهان باید به راهپیمایی های سالانه روز قدس بپیوندند و انزجار خود را از جنایات اسرائیل و سکوت جامعه به اصطلاح بین المللی اعلام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

https://www.the-star.co.ke/opinion/star-blogs/2023-04-11-oduor-israeli-raid-on-al-aqsa-mosque-violates-fundamental-human-rights/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved