-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/04 - 08:49
  • 898
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گسترش همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی ایران و سنگال

در دیدار رئیس مدرسه ملی هنر و مشاغل فرهنگی سنگال و سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی بین دو کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ممدو لامین جومبرا، رئیس مدرسه ملی هنر و مشاغل فرهنگی École Nationale Des Arts et Métiers De La Culture به همراه دو تن از همکاران خود «عبدالله وله» و خانم «پولی انجای» ضمن حضور در سفارت کشورمان در سنگال با دهشیری، سفیر و علیرضا وزین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال دیدار کردند.

عبدالله وله در سخنانی، به تاریخچه تشکیل «مدرسه ملّی هنر و مشاغل فرهنگی» در سال 1995 اشاره کرد و گفت: این مدرسه در زمینه آموزش فراگیران در دو بخش هنرمندان و معلمان هنر فعالیت می‌کند و همچنین، از هنرمندان با استعداد با بررسی سوابق و آثارشان ثبت نام به عمل می‌آید تا مقدمات تحول در زمینه حوزه‌های مختلف هنری و به ویژه سینما و عرصه فن آوری دیجیتال فراهم شود.

خانم انجای، از اساتید هنرهای تجسمی و مدرس در مدرسه ملی هنر و مشاغل فرهنگی سنگال توضیحاتی در زمینه تشکیل دپارتمان هنرهای تجسمی و سمعی و بصری ارائه داد.

جومبرا، رئیس مدرسه ملی هنر و مشاغل فرهنگی آمادگی این مدرسه را برای همکاری‌های دو جانبه و با هدف ارتقاء ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی اعلام و به اهمیت موضوع آموزش‌های مختلف هنری و فرهنگی دوجانبه در چارچوب اساتید و دانشجویان نیز اشاره کرد.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه آموزش «دیپلماسی فرهنگی» برای ما دارای اهمیت است، می‌توانیم با همکاری شما دوره آموزشی مذکور را در «مدرسه ملّی هنر و مشاغل فرهنگی» برگزار کنیم.

دهشیری، سفیر کشورمان در سنگال به موضوع کتاب خود با عنوان «دیپلماسی فرهنگی» که به تشریح خصیصه‌ها و ویژگی‌های رایزن فرهنگی ایران پرداخته، اشاره داشت و توضیحاتی در زمینه اعزام رایزنان فرهنگی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال نیز در این دیدار، به سابقه فعالیت مشترک رایزنی فرهنگی تا سال 1391 با مدرسه مذکور برای اعزام چهار نفر از فارغ التحصیلان رشته هنر نقاشی به ایران برای شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و برگزاری دوره خوشنویسی برای فراگیران سنگالی در مرکز فرهنگی ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved