-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/03 - 15:15
  • 63
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گسترش همکاری‌های اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی و رایزنی فرهنگی ایران

همکاری‌های اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گسترش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای هماهنگی بین اتحادیه‌ نویسندگان لبنانی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در محل آن اتحادیه حضور یافته و با تعدادی از اندیشمندان و شخصیت‌های فرهنگی دیدار و در رابطه با تشکیل یک انجمن فرهنگی منطقه‌ای جهت مقابله با پروژه‌های رژیم صهیونیستی بحث و بررسی به‌عمل آورد.

احمد نزال، دبیرکل اتحادیه نویسندگان لبنانی اولین سخنران این مراسم بود که خواستار تشکیل انجمن فرهنگی منطقه‌ای جهت مبارزه با نیروهای استکبار جهانی شد.

وی به عمق رابطه و هماهنگی بین رایزنی فرهنگی ایران و اتحادیه نویسندگان لبنانی تأکید و از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت از جنبش‌های مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه تشکر و قدردانی کرد.

سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان سخنران دوم این مراسم بود. وی آمادگی کامل رایزنی فرهنگی ایران جهت همکاری با آن اتحادیه را اعلام و بر ضرورت تشکیل چنین انجمنی که در راستای ارتقای ارزش‌های انسانی و آزادی و خارج شدن از یوغ مستکبران فعالیت خواهد کرد، تأکید و بیروت را پایتخت این انجمن پیشنهاد داد.

وی به علاقه زیادی که مقام معظم رهبری به ادبیات لبنانی و به ویژه به جبران خلیل جبران، نویسنده بزرگ لبنان دارند، اشاره کرد.

خانم میرای شحاده، معاون دبیرکل اتحادیه و رئیس انجمن شعرای منطقه کوره سخنرانی و بر اهمیت دفاع و حمایت از مردم مظلوم غزه تأکید و بیان کرد که آن ملت مظلوم نیاز به حمایت انسانی و فرهنگی نیز دارند.

میشل کعدی در سخنرانی خود، بر ضرورت پایبندی به اصول بشردوستانه تاکید کرد. وی نیز از کرامات اهل‌ بیت(ع) بر اساس مطالعات و تألیفاتی که در رابطه با آن بزرگواران داشت، سخن گفت.

حمزه البشتاوی، عضو هیأت عمومی اتحادیه نویسندگان فلسطینی بر ضرورت هماهنگی و تلاش‌های مشترک جهت مقابله هرچه قوی‌تر با ابرقدرت‌های جهانی تأکید و از جنایت‌های هولناک و قتل عام فلسطینی‌ها در نوار غزه که در کل دنیا بی‌نظیر است، سخن گفت.

در حاشیه این مراسم، نشستی بین رایزن فرهنگی ایران و احمد نزال، رئیس اتحادیه نویسندگان لبنانی، خانم میرای شحادی، معاون رئیس اتحادیه نویسندگان لبنانی، طونی مطر، مسئول کمیته حسابداری، شاعر رامز الدقدوقی، مسئول بخش اجرایی اتحادیه و خانم دریه فرحات، مسئول بخش آموزشی و اجتماعی اتحادیه برگزار و بر تعمیق روابط و همکاری فی مابین رایزنی فرهنگی و اتحادیه نویسندگان لبنانی تأکید شد.

برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی، برگزاری میزگرد فرهنگی با عنوان «اشتراکات ادبی بین عربی و فارسی»، برگزاری سلسله‌ میزگردهای ادبی در رابطه با تأثیر ادبیات عرب و فارسی با یکدیگر، دعوت از اعضای اتحادیه نویسندگان جهت مشارکت در مراسم‌های برگزار شده در جمهوری اسلامی ایران و برگزاری سفرهای علمی، دانشگاهی و فکری به دو کشور با محوریت تبادلات فرهنگی و ادبی بین لبنان و ایران، شبهای شعر و چاپ و نشر از جمله پیشنهادات این نشست بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved