-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/06 - 06:21
  • 285
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین:

گسترش فعالیت‌های فرهنگی با ایران مورد تاکید ماست

عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله تبادل دانشجو و استاد و هیأت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی با مراکز علمی دانشگاهی ایران مورد تاکید ماست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور رساندن ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به سرتاسر جهان و به ویژه رهبران ادیان ابراهیمی و الهی و مجامع  مختلف سیاسی، اجتماعی و قومی در کشور‌های مختلف عالم، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طی نامه‌ای خطاب به این رهبران خواستار حمایت بی‌قید و شرط آنان از مظلومان فلسطینی در غزه و سرزمین‌های اشغالی و محکومیت جنایات صهیونیست‌های اشغالگر شد.

در ارمنستان نیز این نامه دادخواهی و ندای مظلومیت ملت مسلمان فلسطین به زبان ارمنی ترجمه و در نشستی با حضور محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از کارکنان این رایزنی، تسلیم عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنهی حوزه اچمیادزین شد.

اسدی‌موحد در سخنانی، روابط دیرینه فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و ارمنستان و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه ارامنه ایرانی با دیگر هموطنانمان در شهرهای مختلف ایران را شرح داد و با اشاره به بخش‌هایی از نامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ضرورت اعتراض همه رهبران ادیان آسمانی به ویژه ارامنه ارمنستان که خود مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و طعم آن را چشیده‌اند، پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان خواستار گسترش روابط دو کشور در زمینه برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای فرهنگی و بین الادیانی و نیز تبادل نخبگان دینی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دو کشور شد و افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و سابقه دیرینه روابط ایران و ارمنستان در تمام عرصه‌ها، برگزاری نشست‌های علمی و تبادل هیأت‌های فرهنگی برای تعمیق این روابط ضروری است.

در ادامه نیز، عالیجناب کاتولیکوس گارگین دوم، رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین، ضمن تقدیر از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دلیل نامه ارزنده و پربار، بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت‌وگوهای نخبگانی و دینی به منظور کمک به صلح و آرامش در جهان و همچنین بر اجرای دور دوم گفت‌وگوهای دینی بین تهران و کلیسای حوزه اچمیادزین تاکید کرد.

وی همچنین، گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله تبادل دانشجو و استاد و هیأت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی  با مراکز علمی دانشگاهی ایران مورد تاکید ماست و امیدواریم با کلیسای اچمیادزین شاهد توسعه برنامه‌ها باشیم.

رهبر ارامنه حوزه اچمیادزین اظهار امیدواری کرد که بتواند در اولین فرصت از جمهوری اسلامی ایران دیدار و خود شاهد ظرفیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران باشد و با مردم و مسئولین فرهنگ دوست ایران و مردم ارامنه ایرانی بیشتر آشنا شود.

وی با ابراز احساسات پرشور و دلسوزانه خود نسبت به مظلومان فلسطینی، نفرت و انزجار خود و ارامنه ی حوزه‌ی اچمیادزین را از اقدامات جنایتکارانه صهیونست‌های اشغال‌گر در حق ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved