-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/03 - 11:05
  • 624
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گروه بین‌المللی رسانه‌ای «روسیه امروز» میزبان هیأت دانشگاهی ایران

هیأتی از اساتید و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) که از سوی معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه سفر کرده است در گروه بین‌المللی رسانه‌ای «روسیه امروز» حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأتی از اساتید و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) که از سوی معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه سفر کرده است با حضور در گروه بین‌المللی رسانه‌ای «روسیه امروز» با ظرفیت‌های خارجی این کشور در حوزه رسانه آشنا شد.

در این برنامه کریستینا لیاخ، مدیر همکاری‌های بین‌المللی این گروه رسانه‌ای به همراه دو تن از مدیران بخش فارسی و عربی خبرگزاری اسپوتنیک، علاوه بر شرح ساختار این گروه و نحوه انتشار اخبار و اطلاعات، رویکردهای رسانه‌ای و برند ریانووستی از حضور هیات ایرانی در این بخش اظهار خشنودی کرد.  

وی در ادامه، به قرارداد همکاری با برخی خبرگزاری‌های ایران از قبیل ایرنا، مهر و تسنیم اشاره کرد که برای آنها از جهت دسترسی مخاطبان به اخبار دست اول بدون واسطه سایر رسانه‌ها حائز اهمیت است.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی این گروه رسانه‌ای افزود: برای مثال ما با خبرگزاری ایرنا توافق کرده‌ایم که به ترمینال اطلاع‌رسانی یکدیگر دسترسی داشته باشیم و اخبار را به صورت دقیق و صحیح درباره یکدیگر مخابره کنیم.

لیاخ به حوزه‌های دیگر فعالیت این گروه رسانه‌ای از جمله شبکه‌های تلویزیونی آرتی، خبرگزاری اسپوتنیک، رادیو اسپوتنیک و خبرگزاری ریانووستی اشاره کرد و سایت‌ها از قبیل اسپوتنیک هاب، صفحات اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و پخش رادیویی را معرفی و درباره خبرنگاران این شبکه‌ها که تمامی اخبار جهان را پوشش می‌دهند و نحوه بکارگیری آنان، توضیحاتی ارائه کرد.  

وی ادامه داد: ما مجموعه‌ای از آرشیو داریم و می‌توانیم با استفاده از آنها نمایشگاه‌های مختلفی برگزار کنیم و این رویدادها معمولا بین‌المللی برپا می‌شوند تا بتوانیم توانایی‌ها و ظرفیت‌های سایر کشورها را نیز بشناسیم.

در ادامه، امر زراء از مدیران بخش فارسی اسپوتنیک پیرامون فعالیت‌های این بخش، چگونگی دسترسی به اطلاعات و انواع و رتبه‌بندی خبرهای منتشره در بخش فارسی، توضیحاتی ارائه کرد.

پایان نشست با پرسش و پاسخ طرفین و بازدید هیات ایرانی از استودیوهای مختلف بخش همکاری‌های بین‌الملل این گروه رسانه‌ای، همراه بود.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved