-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/10 - 07:15
  • 351
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گردهمایی معلمان و دانش‌آموختگان ایرانشناسی در ارمنستان

گردهمایی بیش از ۲۰ تن از معلمان دانش‌آموخته دانشکده ایرانشناسی دانشگاه ایروان در محل کتابخانه مسجد کبود این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور آشنایی و تبادل‌نظر بین معلمین زبان فارسی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان و تشویق و ترغیب آنان به ادامه این فعالیت ارزشمندشان از یکسو و بهبود کیفی و کمی این آموزش‌ها از سوی دیگر، گردهمایی باشکوهی با حضور بیش از ۲۰ تن از معلمان دانش‌آموخته دانشکده ایرانشناسی دانشگاه ایروان در محل کتابخانه مسجد کبود این شهر برگزار شد.

اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد هماهنگی بیشتر در نحوه تدریس زبان فارسی و متون مورد استفاده برای بالا بردن کارایی و اثربخشی بیشتر این کلاس‌ها بر آینده نوآموزان و دانش‌آموزان پارسی‌آموز ارمنستانی دانست.

در ادامه این گردهمایی، آموزگاران مدارس مختلف به معرفی خود و بیان فعالیت‌هایشان و تاثیراتی که آموزش زبان فارسی در دانش‌آموزان داشته، پرداختند و ضمن تمجید از برگزارکنندگان این گردهمایی، آن را عاملی برای تشویق هرچه بیشتر آموزگاران زبان فارسی عنوان کردند.

اسدی موحد ضمن اظهار امیدواری نسبت به ادامه این گردهمایی‌ها گفت: زمینه برگزاری ماهانه یک گردهمایی توسط آموزگاران فراهم خواهد شد تا درباره شیوه تدریس و متون مورد استفاده بحث و تبادل نظر شود و در صورت لزوم از معلمان و کارشناسان زبان فارسی مجتمع آموزشی شهید فهمیده نیز برای حضور و همراهی با این عزیزان دعوت خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، برگزاری اردوهای دانش‌افزایی در ایران ویژه معلمان زبان فارسی را تأکید کرد و افزود: اولین دوره این اردوها اردیبهشت‌ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری المپیادهای ورزشی اشاره کرد و گفت: با همکاری مجتمع آموزشی شهید فهمیده المپیادهای ورزشی در ایروان بین مدارس ارمنستان و این مجتمع برگزار خواهد شد و منتخبین آنها برای شرکت در المپیادها و مسابقات ورزشی به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهند شد.

داوری، رئیس مجتمع شهید فهمیده ایروان سخنران بعدی این گردهمایی بود که با استقبال از برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی، بر حضور معلمین این مجتمع در گردهمایی‌های ماهانه آموزگاران زبان فارسی در کتابخانه مسجد کبود ایروان تأکید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved