-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/20 - 14:20
  • 584
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گرامیداشت حکیم نظامی در قزاقستان

مراسم گرامیداشت حکیم نظامی با حضور ایرانشناسان و دانشجویان ایرانشناسی و زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قزاقستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت گرامیداشت حکیم نظامی، شاعر بزرگ ایران زمین، مراسمی با حضور علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، جمعی از ایران‌شناسان و دانشجویان ایرانشناسی و زبان فارسی در محل این نمایندگی برگزار شد.

طالبی‌متین به ذکر تلاش‌های خوب صورت‌گرفته توسط رایزنی فرهنگی جهت ارتقای جایگاه فرهنگی کشورمان در قزاقستان و شناساندن هر چه شایسته‌تر ایران و جذابیت‌های آن به مردم قزاقستان در همه حوزه‌ها اعم از علمی، فرهنگی، ادبی و هنری اختصاص داد.

وی در بزرگداشت و توصیف مقام فخر ادب ایران، حکیم نظامی او را یکی از چهار ستون ادبیات ایران خواند و با سرودن ابیاتی از غزلیات و مثنوی‌های این شاعر بزرگ، چند کلامی را در معرفی و وصف شخصیت و آثار او بیان کرد.

طالبی‌متین بار دیگر بر یادگیری زبان فارسی و اهمیت آن برای جامعه قزاق هم از حیث تاریخی و هم ادبی تأکید و آنان را به اهتمام بیشتر به فراگیری زبان فارسی و متعاقبا حضور فعال‌تر و پرشورتر آنها در نشست‌های ادبی بیشتر در آینده ترغیب کرد.

شایان ذکر است، این مراسم با خوانش گزیده‌ای از مثنوی‌ها و غزلیات نظامی توسط ایران‌شناسان و دانشجویان حاضر رونقی دوچندان یافت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved