-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/21 - 14:34
  • 553
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گام جدید ایران و پاکستان در توسعه روابط دوجانبه

در دیدار سرکنسول و وابسته فرهنگی کشورمان با استاندار ایالت بلوچستان موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله روابط دوجانبه ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسن درویش وند، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته در رأس هیأتی از همکاران سرکنسولگری و سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در این شهر با ملک عبدالولی خان کاکر، استاندار ایالت بلوچستان دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر استاندار ایالت بلوچستان برگزار شد، موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله روابط دوجانبه ایران و پاکستان، فرصت‌های جدید برای افزایش تجارت مرزی بین دو کشور، احیای طرح خدمات پروازی کویته - زاهدان و فعال شدن خط ریلی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درویش وند تأکید کرد که اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و برای کسب منافع مشترک باید گام‌های موثرتر برای تسهیل تجارت، رفع موانع در بخش تعرفه گمرکات، روان‌سازی تردد شهروندان در مرزهای مشترک و تسهیل برای حمل و نقل برداشته شود.

وی با یادآوری اقدامات نهادهای مربوطه در ایران و آمادگی جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی خط پروازی میان کویته و زاهدان، خواستار اهتمام جدی دولت‌های ایالتی و فدرال (اسلام‌آباد) برای تکمیل این روند شد تا روزنه‌ای دیگر در راستای حمایت از روابط تجاری، تقویت گردشگری و ارتباطات مردمی میان دو همسایه گشوده شود.

استاندار ایالت بلوچستان پاکستان با قدردانی از رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط با پاکستان و همچنین قدردانی از سرکنسولگری ایران در ارائه خدمات ارزنده به جامعه تجار، شرکت‌های اقتصادی و مردم بلوچستان جهت تسهیل سفر به ایران و کمک به ارتقای تجارت دوجانبه، قول پیگیری موضوع برقراری خط پرواز مستقیم میان کویته و زاهدان را داد.

عبدالولی با تمجید از روند خوب و تحرکات مثبت در روابط دو کشور به تمرکز و حمایت حداکثری استانداری ایالت بلوچستان، دولت‌های فدرال (اسلام‌آباد) و ایالتی برای گسترش تعاملات اقتصادی و رشد تجارت مرزی با ایران اشاره کرد.

فرماندار بلوچستان به همین مناسبت گفت: طرح جدید ایجاد چهار بازارچه مرزی در مرز پاکستان و ایران، پیش زمینه ی برای رونق و انقلاب اقتصادی بین دو کشور خواهد بود. روابط دیرینه ای بین دو کشور برادر برقرار شده است و ما روابط خوشایند دو کشور برادر همسایه و سیستان و بلوچستان را به اوج می رسانیم.

وی تأکید کرد: روابط ما با ایران همواره خوشایند بوده است، به ویژه هماهنگی تاریخی، فرهنگی و فرهنگی بین مردم استان سیستان و بلوچستان ایران برای هر دو کشور و استان اهمیت اساسی دارد. ما می توانیم از طریق همکاری متقابل به یکدیگر کمک کنیم.

در پایان این دیدار، میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته با اشاره به پیشینه و فعالیت‌های خانه فرهنگ ایران در کویته و خدمات فرهنگی، علمی و ادبی و آموزشی این مرکز فرهنگی در ایالت بلوچستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر نهادهای فرهنگی و دانشگاهی حکومت بلوچستان با دستگاههای فرهنگی و دانشگاهی ایران به خصوص استان همجوار سیستان و بلوچستان در راستای تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved