-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/20 - 15:33
  • 239
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کنفرانس مطبوعاتی رایزن فرهنگی ج.ا.ا در هند در رابطه با حادثه تروریستی کرمان

فرید الدین عصر در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات اصحاب رسانه های هندی در خصوص حادثه ی تروریستی پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در دهلی نو در تاریخ 18 دی ماه 1402؛ با جمعی از ارباب رسانه هند متشکل از نمایندگان رسانه چاپی و دیجیتالی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و در آنجا با محوریت دو موضوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و اهانت‌ به مرزبانان ایرانی در فیلم بالیوودی «دانکی» صحبت کرد و گفت: ایران همزمان در چند جبهه در حال مقاومت است. در حالی‌که رسانه‌های غربی و استکباری به دروغ تمام تلاش خود را می کند تا چنان جلوه دهد که ایران یکی از عناصر تخریبی منطقه خاورمیانه و حامی تروریسم است اما خون پاک شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای بی گناه گلزار شهدای کرمان بیانگر این واقعیت است که ایران قهرمان مبارزه با تروریسم و قربانی تروریسم است.

فریدعصر افزود: امروز شما صحنه درگیری را به روشنی می بینید. در یک‌سو رژیم کودک‌کش اسرائیل با بی‌رحمی مشغول کشتار زن و کودک و مردم بی‌گناه فلسطین است و رسانه های استکبار غربی به جای متوقف کردن این جنایات، حماس را در کنار داعش گروه تروریستی معرفی می‌کنند. از طرفی ایران با سه جریان: استکبارجهانی به رهبری آمریکا، غصب حقوق مسلمین به بازیگری رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی منطقه مبارزه می‌کند. با اینکه ایران در این جنگ دخالت ندارد اما حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده است. و شما مشاهده می‌کنید که تروریسم کور به اسم داعش از مردم بی‌گناه کرمان انتقام می‌گیرد و سیاستمداران اسرائیل اظهار خوشحالی می‌کنند. خوب حالا معلوم می‌شود که داعش در خدمت کدام رژیم و جریان هاست و ایران و حماس در کجا ایستاده اند. فریدعصر در پاسخ به سوالی درباره نقش داعش و اسرائیل در این حمله گفت: همان طور که برخی کارشناسان منطقه گفته اند امروز داعش به تنهایی قدرت سازماندهی چنین عملیات هایی را ندارد و اینها تبدیل به نیروهای اجاره‌ای برای دیگران شده اند. انشاءالله تحقیقات از دستگیر شدگان ابعاد ماجرا را روشن خواهد کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان سپس به ابعاد فرهنگی و معرفتی این حادثه اشاره کرد و گفت: درست است که شهید حاج قاسم سلیمانی یک ژنرال بسیار زبده و سلحشور و شجاع بود، ولی شما در کجای عالم چنین پدیده‌ای را می‌شناسید که برای یک شخصیت نظامی چهار سال در ایران و نقاط مختلف جهان و از جمله همین هند مردم مجلس بزرگداشت برگزار کنند و در مزار او آنچنان جمع شوند و عرض ارادت کنند و علی رغم انفجار تروریستی و احتمال خطر باز هم صحنه را خالی نکنند؟ روشن است که این همه علاقه به حاج قاسم صرفا به خاطر سلحشوری و نظامی گری او نیست. بلکه حاج قاسم نمونه اعلای یک پهلوان جوانمرد در فرهنگ ایرانی است. اگر شما ویژگی های پهلوانان و جوانمردان را در اسطوره ها و تاریخ فرهنگ ایران بخوانید متوجه می‌شوید که مردم ایران عاشقانه به پهلوانان و جوانمردان خود احترام می‌گذارند. چون این شخصیت‌ها در زندگی‌شان جز به آسایش و امنیت مردم فکر نمی‌کردند و وجدشان از مهر و محبت به مردم پر بود. پهلوان اسطوره ای ایران، رستم به عنوان یک مرزبان ایرانی اهل سیستان از این جهت مورد احترام است و حاج قاسم هم رستم امروز مردم ایران بود.

فریدعصر درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره انفجار تروریستی کرمان که پرسیده بود: «با توجه اینکه در چهل سال گذشته این بزرگترین حادثه تروریستی در ایران است و آیا نباید مسئولان امنیتی پاسخگو باشند»، گفت: باید یادآوری کنم که این بزرگترین حادثه تروریستی در ایران نیست و مردم ما از این حوادث باز هم به خاطر دارند. نمونه آن شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و کشتار حدود سیصد انسان بی گناه است. فریدعصر در ادامه مشکلات مرزهای شرقی ایران را تشریح و تاکید کرد که در تامین امنیت مناطق مرزی باید کشورهای همسایه ایران هم مسئولیت پذیر باشند که متاسفانه گاهی این چنین نیست. البته که نیروهای امنیتی ما با دقت و مجاهدت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و پاسخگوی عملکرد خود هستند، اما بهتر است شما سوالتان را متوجه تروریست ها و حامیان دولتی آنها بکنید.

گفتنی است این خبرنگاران پیش از کنفرانس خبری با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با امضای دفتر یادبود به شهدای حادثه تروریستی کرمان ادای احترام کردند.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved