-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/27 - 08:04
  • 472
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان جوانان زرتشتی ایران در مومبای:

کلاس‌های آموزش فارسی به صورت حضوری تشکیل شود

عطایی در دیدار با وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی خواستار تشکیل کلاس‌های آموزش فارسی به صورت حضوری در مدارس و کلونی‌های پارسیان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا فاضل، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و عطایی، رئیس سازمان جوانان زرتشتی ایران در شهر مومبای و داریوش نعمت الهی یکی از اعضای هیأت مدیره این سازمان با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری‌های مشترک فی مابین و گسترش زبان و ادبیات فارسی دیدار کردند.

فاضل، وابسته فرهنگی کشورمان در سخنانی، گفت: ایرانیان مقیم به ویژه زرتشتیان هند یکی از سرمایه‌های گرانبهای ایران در کشور هند هستند و خانه فرهنگ از همان ابتدای تأسیس برنامه‌هایی مشترک بسیاری در زمینه گوناگون با پارسیان هند داشته است.

وی به فاصله خانه فرهنگ ایران تا مرکز مومبای و مشکلات برای ایرانیان و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایندگی فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی من از همان ابتدای مأموریت انتقال خانه فرهنگ از حومه به جنوب شهر بمبئی با هدف دسترسی آسان برای ایرانیان مقیم و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران است و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک شاهد این آن باشیم.

فاضل گفت: در این دوره تلاش خواهد شد فضاهای آموزشی و فرهنگی به ویژه کلاس‌های آموزش زبان فارسی و کتابخانه با همکاری فعالان فرهنگی و اجتماعی در مراکز فرهنگی در شهرهای مختلف ایجاد و گسترش یابد و در همین زمینه با برخی فعالان و خیران نیز مذاکراتی به عمل آمده و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به سند آموزشی جدید دولت هند بیان کرد که در این سند، زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان کلاسیک هند شناخته می‌شود و با توجه به این سند می‌توان زبان فارسی را جزء یکی از دروس مدارس تدریس کرد و این مهم با همکاری و مشارکت نهادهای دستندرکار و پشتیبانی خانه فرهنگ انجام می‌پذیرد.

عطایی نیز در این دیدار، مطرح کرد: خانه فرهنگ از همان سال‌های اولیه تأسیس فعالیت‌های مختلفی را در احیای فرهنگ نیاکان خود گماشته است و برنامه متعددی را اجرا کرده است که هرکدام مایه افتخار برای ایرانیان است.

رئیس سازمان جوانان زرتشتی ایران در شهر مومبای اظهار داشت: تشکیل دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی برای پارسیان و ایرانیان مقیم و همچنین، علاقه‌مندان نیز یکی از فعالیت‌های مهم خانه فرهنگ بوده است و توانسته در این راه بسیار موفق باشد و ما خواستار تشکیل کلاس‌های فارسی به صورت حضوری در این نمایندگی و مدارس و کلونی‌های پارسیان هستیم و امید است با همکاری هم بتوان به این مهم جامع عمل پوشاند.

وی پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی در یکی از مدارس پارسیان جنوب هند را داد.

در ادامه این دیدار، در مورد تعاملات خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و سازمان جوانان زرتشتیان ایرانی مومبای گفت‌وگو شد.      

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved