-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 13:35
  • 670
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
یک ایرانشناس قزاقی:

کشوری به زیبایی ایران ندیده‌ام

خانم ژولداسبکوا در توصیف جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی ایران گفت: اگرچه به بسیاری از کشورها سفر داشتم اما هیچ کشوری را به زیبایی ایران ندیده‌ام.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی گردشگری، مراسمی با حضور علی‌اکبر جوکار، سفیر و علی‌اکبر طالبی‌متین رایزن فرهنگی ایران، آکبوتا ژولداسبکوا، ایران‌شناس برجسته قزاقی و عضو هیأت علمی دانشگاه ملی اوراسیا و مفیدی نماینده شرکت هواپیمایی قشم ایر ایران در جمع مهمانانی از آژانس‌های مختلف گردشگری قزاقستان در محل رایزنی فرهنگی ایران در شهر آستانه برگزار شد.

سفیر کشورمان در قزاقستان ضمن ابراز خرسندی جهت برگزاری چنین مراسمی در روز جهانی گردشگری همانند گذشته اشتراکات دو کشور ایران و قزاقستان را مورد توجه قرار داده و بر لزوم پرداختن و اهتمام بیشتر به صنعت گردشگری میان دو کشور تأکید کرد.

جوکار با اشاره به این مطلب که هر دو کشور جاذبه‌های دیدنی فراوان دارند اما علی‌رغم همه تلاش‌ها، مردم دو کشور آنگونه که شایسته است شناخت درست و کافی از یکدیگر و از جاذبه‌های دیدنی دو کشور ندارند، مسئله لغو روادید گردشگری میان دو کشور را بار دیگر متذکر شد و آن را فرصت مناسبی برای شهروندان هر دو کشور دانست تا برای مقاصد آینده گردشگری خود از قزاقستان به ایران و بالعکس برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه، خانم ژولداسبکوا از ایران‌شناسان و ایران‌دوستان برجسته قزاقستان از تجربه چهارساله زندگی خود در ایران سخن گفت.

وی در توصیف جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی ایران گفت: اگرچه به بسیاری از کشورها سفر داشتم اما هیچ کشوری را به زیبایی ایران ندیده‌ام.

وی به طور خاص طبیعت ایران، آثار باستانی و تاریخی ایران، غذای ایرانی و مردمان ایران را مورد توجه قرار داده و آنها را قابل مقایسه با هیچ کشوری ندانست.

این ایرانشناس قزاقی با اشاره به رفتار و منش مردم ایران، خطاب به حاضران در مراسم گفت: هرگز در ایران و در میان ایرانیان احساس غربت و غریبی نخواهید کرد همانگونه که من در طی این چهار سال خود را جدای از آنها احساس نکردم.

پس از آن، مفیدی، نماینده شرکت هواپیمایی قشم ایر ایران ایراد سخنرانی کرد. وی با بیان تجربه سی ساله‌ خود در حوزه توریسم و گردشگری، از موفقیت‌هایش در این زمینه به ویژه در خصوص تور گردشگری برای نخستین بار از شهر آکتائو قزاقستان شهری واقع در ساحل دریای خزر به ایران و بالعکس سخن گفت.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این طرح و افزایش گردشگران ایرانی به شهر آکتائو، نمایندگان تورهای مسافرتی و گردشگری قزاقستان حاضر در مراسم را مورد خطاب قرار داده و با شرح و توضیح مکان‌های فراوان گردشگری، هتل‌ها، خرید و هزینه‌های سفر یک‌هفته‌ای به ایران آنها را دعوت به همکاری در این زمینه کرد.

شایان ذکر است که در فواصل میان صحبت‌ها، کلیپ‌های زیبایی از مکان‌های تاریخی و طبیعی، صنایع دستی، موسیقی سنتی و غذاهای ایرانی برای مهمانان به نمایش گذاشته شد. 

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved