-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/08 - 14:44
  • 273
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بنابر استقبال گسترده ارمنستانی‌ها از زبان و فرهنگ فارسی؛

کتابخانه‌های شهرداری ایروان به آموزش زبان فارسی پرداختند

در پی استقبال شهروندان ارمنستانی از زبان و فرهنگ و ادب فارسی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی به کتابخانه‌های شهرداری ایروان نیز رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و خانم لوسینه، رئیس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

خانم لوسینه، رئیس این کتابخانه در این دیدار، ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی به خاطر همکاری‌ها در جهت توسعه روابط فرهنگی دو کشور، به تشریح فعالیت‌های کتابخانه پرداخت.

وی گفت: این کتابخانه ۵۰ هزار عنوان کتاب دارد و سالانه ۲ هزار و پانصد نفر از این کتابخانه بازدید می‌کنند و عضویت در این کتابخانه رایگان می‌باشد، ایشان افزود: در این کتابخانه جشن‌های ملی و محلی کشورهای مختلف برگزار می‌شود و هفته گذشته نیز شاهد برپایی جشن یلدا بود که با استقبال بسیاری روبرو شد.

خانم لوسینه اعلام آمادگی کرد که جشن‌های عید باستانی نوروز نیز در محل این کتابخانه برگزار شود.

رایزن فرهنگی کشورمان آمادگی این رایزنی را برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و برپایی جشن‌هایی که با محوریت ایران در آن کتابخانه برگزار می‌شود، اعلام کرد.

بر همین اساس، برگزاری جشن‌های عید نوروز از برنامه‌هایی بود که رئیس کتابخانه بیان کرد که برای آشنایی بیشتر مردم منطقه با این جشن باستانی در این کتابخانه برگزار شود.

تجهیز بخشی از کتابخانه با عنوان گوشه ایران به کتاب‌های فارسی و آثار مکتوب ایرانی از دیگر توافقات انجام شده بین رئیس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان با رایزن فرهنگی کشورمان بود.

همچنین، قرار شد همزمان با ۱۹ فوریه مصادف با ۳۰ بهمن سالروز درگذشت آقای تومانیان از شعرای بزرگ ارمنستان، از کتاب خاطرات ایران که توسط یکی از نویسندگان و گردشگران ارمنی به زبان ارمنستانی به رشته تحریر درآمده و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان چاپ شده است، در این کتابخانه رونمایی شود.

از دیگر توافقات انجام شده در این دیدار، آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برپایی کلاس‌های آموزش زبان فارسی به صورت آزاد برای عموم علاقه‌مندان بود که با استقبال رئیس کتابخانه شماره ۱۶ روبرو شد و قرار شد راهکار آن مکتوب و عملی شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved