-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/06 - 19:06
  • 839
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بغداد؛

کارگاه توانمندسازی هنرمندان و فعالین فرهنگی برگزار شد

کارگاه توانمندسازی هنرمندان و فعالین فرهنگی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیرو سلسله جلسات توانمندسازی نخبگان فرهنگی و هنری، کارگاه آموزشی و توانمند سازی جمعی از هنرمندان، شعرا، نویسندگان، فعالین فرهنگی و ... در محل فرهنگی تاریخی بیت شباب بغداد برگزار شد.

با توجه به سرفصل‌های دوره‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی که قبلاً برای این گروه برگزار شده بود، اهمیت و تعریف کارگروهی و روش‌های تأثیرگذاری بر مخاطب از اهداف برگزاری این جلسات است.

خانم ندی عابدی، از اساتید این دوره و کارگاه آموزشی با اشاره به اتفاقات اخیر در جامعه عراق و اهمیت تغییر مؤسساتی, گفت: مفهوم تغییر بسیار وسیع و گسترده است که از خود فرد شروع می‌شود و پس از آن به افراد و جامعه منتقل می‌گردد و می‌توان از جامعه به عنوان یک مؤسسه نام برد که برای ایجاد یک تغییر نیازمند کسب مهارت‌هایی هستیم.

اساتید این کارگاه آموزشی با ارائه یک فیلم کوتاه از نحوه تغییر مؤسساتی و شرح مفهوم و معنا و اهمیت آن به شرکت کنندگان اظهار داشتند که با در نظر گرفتن 8 مورد مهم و اساسی و با کسب مهارت‌هایی خاص می‌توان یک تغییر مؤسساتی ایجاد کرد.

خانم ملایری، مدیر کل توسعه روابط فرهنگی افریقا- عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با حضور در این کارگاه آموزشی در بغداد، در جریان کم و کیفیت نشست قرار گرفت.

وی شناسایی، آموزش، ساماندهی و به کارگیری نخبگان فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف را از اولویت‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برشمرد و بر استمرار و تداوم این برنامه های فرهنگی-هنری تاکید کرد.

شایان ذکر است، از مهرماه سال جاری که به همت رایزنی فرهنگی ایران در عراق دوره تربیت مربی (ToT: Training of Trainers) در خانه فرهنگ کشورمان در بغداد برگزار شد؛ سلسله جلسات فرهنگی و هنری برای این گروه در قالب‌های مختلف اعم از سفرهای زیارتی سیاحتی همراه با کارگاه‌های آموزشی، شب شعر، دوره‌های آموزشی و ... به صورت مستمر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved