-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/13 - 19:38
  • 426
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزش سفالگری در یونان

در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یونان و به واسطه حضور تعدادی از بانوان هنرمند و فعال در عرصه صنایع دستی، کارگاه آموزشی سفالگری مینیاتوری در محل رایزنی فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در این رویداد تخصصی بیش از 35 نفر از فعالان این عرصه و علاقه مندان به هنر ایرانی شرکت کردند و ضمن آشنایی با تاریخچه سفالگری در ایران و قدمت آن، با تفاوت های سفالگری سنتی و مدرن آشنا شدند. همچنین به منظور آشنایی هرچه بیش تر شرکت کنندگان در این کار گاه آموزشی، مقاله 22 صفحه ای در باره سفالگری در ایران و تاریخچه آن به زبان یونانی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. این مقاله همچنین در پایگاه ایرانشناسی بارگزاری شد.  

در این رویداد، سرکار خانم دلارام سادات آموزگار، ضمن تشریح تاریخچه شکل گیری هنر سفالگری به بیان ویژگی های سفالگری در ایران و تفاوت هنر سفالگری مدرن و سنتی پرداخت. پس از ارائه مباحث تئوری، هر یک از شرکت کنندگان به صورت عملی و با راهنمایی مدرس این دوره، نمونه هایی را طراحی کردند.

علاوه بر این و به منظور برقراری ارتباط فیمابین فعالان صنایع هنری در ایران و یونان نشستی با حضور تعدادی از بانوان هنرمند ایرانی و رئیس و معاون اتحادیه سفالگران یونان برگزار شد. در این نشست دوساعته ضمن بازدید از محل دائمی نمایشگاه ها و محل برگزاری دوره های آموزشی با آقای نیکوس والاتوس در خصوص همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر شد. در ابتدای این نشست رییس اتحادیه سفالگران یونان ضمن تشکر از حضور بانوان هنرمند ایرانی در این مرکز، ایران را کشوری تاریخی و نامدار در حوزه سفال معرفی کرد و گفت: ایران کشوری است که آوازه سفال هایش در دنیا زبان زد است و تاریخچه ای کهن در این حوزه دارد. با حضور امروز این بانوان در مرکز ما، من متوجه شدم که در ایران نیز مانند یونان بار هنری و فرهنگی این حوزه بر دوش بانوان است که این نشان دهنده نقش مهم زنان در پیشبرد فرهنگ در دو کشور ایران و یونان است.

در ادامه هریک از هنرمندان به تشریح فعالیت های خود، ویژگی های این صنعت فرهنگی در ایران و زمینه های همکاری مشترک پرداختند و در نهایت مقرر شد، کارگاه های آموزشی و تبادل نظر به صورت برخط فیمابین هنرمندان ایرانی و یونانی توسط این اتحادیه برگزار گردد.

  

 

 

 

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved