-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/21 - 11:05
  • 354
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر بازرگانی شبکه رادیو و تلویزیون 47 کنیا:

چهره واقعی ایران به مردم کنیا نشان داده شود

مدیر بازرگانی شبکه رادیو و تلویزیون 47 کنیا خواستار نمایش فیلم‌های بلند و مستند ایرانی شد و گفت: ما علاقه‌مند به سفر به ایران و مشاهده واقعیت‌های این کشور اسلامی و انعکاس آنها در کنیا هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی ضمن بازدید از شبکه رادیو و تلویزیون 47 کنیا با مدیران ارشد این شبکه دیدار کرد.

پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در کنیا در سخنانی، با اشاره به دستاوردهای فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که توانست دل‌های میلیون‌ها انسان آزاده در دنیا از جمله آفریقا را به سوی خود جلب کند.

وی افزود: ایران بعد از 45 سال در حوزه علمی، فن آوری و تکنولوژیکی به جایی رسیده است که کشورهای بزرگ برای رسیدن به آن سال‌های زیادی را مصروف داشته‌اند برای همین است که در ایران سرعت و رشد علم 11 برابر متوسط رشد علمی در جهان است و ما در ارتباط نزدیکی که با دولت و ملت کنیا داریم.

پورمرجان به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کنیا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور کشورمان در این سفر، آمادگی مراودات علمی، فرهنگی و تکنولوژیکی را بین دو کشور را اعلام کردند چراکه مردم و دولت ایران، مردم و دولت کنیا را به عنوان یک دوست قلمداد می‌کنند و همواره خواهان روابط بیشتر و مستحکم‌تر بین دو طرف هستند.

مدیر شبکه رادیو و تلویزیون 47 کنیا در این دیدرا، بیان کرد: کنیا یک کشور چند فرهنگی است و پیروان ادیان مختلف در کنار همدیگر به صورت مسالمت آمیزی زندگی می‌کنند و فعالیت‌های ایران در حوزه فرهنگی برای ما هم حائز اهمیت است و ما آمادگی داریم تا در این حوزه با رایزنی فرهنگی ایران مراوده داشته باشیم.

مدیر بازرگانی این شبکه هم، گفت: ما آمادگی داریم تا در حوزه فیلم و نمایش فیلم‌های بلند و مستند ایرانی با شما همکاری داشته باشیم. زیرا می‌دانیم که ایران در حوزه فیلم خیلی قوی ظاهر می‌شود.

وی تصریح کرد که ما علاقه‌مند به سفر به ایران و مشاهده واقعیت‌های این کشور اسلامی و انعکاس آنها در کنیا هستیم و اگر چنین سفرهایی برای خبرنگاران این شبکه رسانه‌ای فراهم شود یا تسهیل گردد برای رسیدن به هدف پیش گفته می‌تواند مؤثر واقع شود.

پس از آن، معاون شبکه رادیو و تلویزیون 47 کنیا با تشریح فعالیت‌های این شبکه گفت: برنامه‌های متنوعی برای رادیو و تلویزیون 47 کنیا تعریف شده که اخبار، موسیقی، پخش فیلم‌های سینمایی و مستند از جمله مهمترین آنها است.

وی افزود: پوشش دادن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنیا از دیگر بخش‌های این شبکه است که می‌توانیم با رایزنی فرهنگی ایران در کنیا همکاری نزدیک داشته و حتی برنامه‌های مشترکی را تعریف کنیم.

اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی بین ایران و کنیا به ویژه در ماه مبارک رمضان، گفت‌وگو با شخصیت‌های فرهنگی ایران، پخش فیلم‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی و تبادل و اعزام هیأت‌های رسانه‌ای به دو کشور از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved