-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/31 - 13:12
  • 438
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آیت الله بوشهری در دیدار با مسئولان ستادی و رایزنان و نمایندگان فرهنگی عنوان نمود

چهار ماموریت اصلی رایزنان فرهنگی

آیت الله بوشهری الگو برداری رایزنان و نمایندگان فرهنگی از اقدام جهادی فرهنگی ریاست جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به خصوص پس از بالا بردن قرآن کریم و بوسیدن کلام‌الله مجید در محکومیت اقدام موهن قرآن سوزی در اروپا، را الگویی ارزشمند در راستای فعالیت‌های فرهنگی بیان کردند .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  آیت الله بوشهری در دیدار صمیمی رایزنان و نمایندگان فرهنگی در شرف اعزام به همراه معاونین و مدیران ستادی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ایشان چهار ماموریت دیده بانی ، تعامل و ارتباط دو سویه ، اقدام جهادی فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و نهادها و موسسات فرهنگی داخلی را چهار ماموریت اصلی رایزنان و نمایندگان فرهنگی دستگاه دیپلماسی فرهنگی در خارج از کشور خواندند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مجموعه فاخر فرهنگی در مجموعه نظام مقدس اسلامی خواندند .

ایشان با بیان اقدام جهادی و اثر گذار ریاست جمهوری اسلامی ایران در برنامه سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و بوسه ایشان بر قرآن کریم در برهه هتک حرمت این کتاب آسمانی را الگویی برتر در معرفی اقدام جهادی فرهنگی بیان نمودند .

 

 حسین روزبه معاون توسعه روابط بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار بر ضرورت بهره گیری کامل از ایده ها و ظرفیت‌های ارزشمند حوزه در مجموعه برنامه فعالیت‌های رایزنی ها و نمایندگی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید نمود و نهاد حوزه راخاستگاه تفکر توسعه ای جهان تشیع بیان کرد . وی فعالیت‌های فرهنگی تعاملی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه مدرسین حوزه را به عنوان یک شبکه تبلیغی منسجم و راهبردیر جهان معاصر عنوان کرد.

 

حسین روزبه جامعه مدرسین حوزه علمیه را به عنوان خاستگاه جهان تشیع و دارای ظرفیت‌ها و ایده‌ها و راهکارها و پیشنهادات بسیار عالی در حوزه روابط فرهنگی که می‌بایست در تعامل با دستگاه دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک شبکه تبلیغی منسجم در جهان فعالیت نمایند.

محمدرضا بهمنی معاون توسعه همکاری‌ها علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اندیشه سیاسی عالی و جایگاه والای حوزه و روحانیت در تبیین و تعمیق اندیشه و معارف اسلامی و جریان مطالبه گری مخاطبان و نهادهای اندیشه ورز در اقصی نقاط دنیا بر ضرورت تعامل موثر و پاسخگویی نظام حوزوی با نمایندگان فرهنگی تاکید کرد .

 بهمنی در ادامه این دیدار به نقش و جایگاه کنشگری بین المللی حوزه روحانیت در سه م قلمرو و عرصه را تشریح و گفت قلمرو اول این منظومه به عنوان قلمرو نخبگانی اندیشه ای و اینکه بسیاری از مراکز اندیشمندی جهانی مطالباتی را برای شناخت به روز اندیشه اسلامی راذ دارند و قلمرو دوم را قلمرو زیستی بیان کرد و گفت بسیاری از مردمان جهان از مکاتب مختلف اندیشه زیستی عفیفانه بشری را از ما و مکتب ما مطالبه می نمایند . دکتر بهمنی قلمرو سوم این منظومه را قلمرو کنشگری در لایه حکمرانی اسلامی عنوان نمود که از اندیشه‌های اصلی حوزه روحانیت و اندیشه‌های ناب رهبری انقلاب اسلامی بیان کرد .

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved