-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/18 - 07:51
  • 416
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیمان خواهرخواندگی کویته پاکستان و زاهدان

به منظور ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر بین مردم شهرهای کویته پاکستان و زاهدان، پیمان خواهرخواندگی منعقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالجبار بلوچ، سرپرست شهرداری کویته به همراه هیأتی شامل عبدالمتین آخونزاده، رئیس جبهه توسعه کویته، محمد رمضان، دستیار معاون رئیس بانک مرکزی پاکستان در ایالت بلوچستان، سردار حبیب بریچ فعال اجتماعی در شهر کویته، فرید بگتی، دبیر جبهه توسعه کویته و حاجی موسی از اعضای این جبهه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته حضور یافتند.

سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کویته با بیان تجربه مدیریت شهری در جمهوری اسلامی ایران، آمادگی شهرداری‌های این کشور برای همکاری با مدیریت شهری کویته را اعلام کرد.

وی افزود: شهر کویته تا حدودی از نظر آب و هوایی، فرهنگی و سبک زندگی مردم شباهت زیادی به شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان دارد. به همین دلیل موضوع خواهرخواندگی «کویته و زاهدان» را در جلسه‌ای با شهردار زاهدان مطرح کردم و این شهرداری برای انعقاد پیمان خواهرخواندگی بین شهر زاهدان و کویته اعلام کردند.

میری به جلسه مسئولین شهرداری مشهد و پیشنهاد همکاری بین شهرداری‌های مشهد و کویته اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد نیز برای به اشتراک‌گذاری تجربیات مدیریت شهری این کلانشهر با شهر کویته آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه مشاهیر و مفاخر ایرانی میراث مشترک تمدنی و فرهنگی این منطقه نیز به شمار می‌روند از سرپرست شهرداری کویته درخواست کرد که نام یکی از خیابان‌ها، میادین و چهارراه‌های اصلی شهر کویته را به اسم مفاخر و مشاهیر ایرانی و یا اسامی شهرهای ایران نامگذاری کند.

نامگذاری یکی از میادین اصلی شهر کویته به نام «حافظ شیرازی»

عبدالجبار بلوچ، سرپرست شهرداری کویته با اشاره به عمق روابط دو کشور گفت: پاکستان و ایران نه تنها اولین دولت‌هایی بودند که یکدیگر را به رسمیت شناختند بلکه از فرهنگ، زبان، تاریخ و از همه مهمتر پیوند مذهبی برخوردارند و هیچ کسی نمی‌تواند مردم این دو کشور را از هم جدا سازد.

وی با بیان اینکه از هر ابتکاری که به تعمیق روابط دو کشور کمک کند استقبال می‌کند، پیشنهاد مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته برای انعقاد پیمان خواهرخواندگی بین کویته و زاهدان را پذیرفت و از آمادگی شهرداری مشهد برای بهره برداری شهرداری کویته از تجربیات مدیریت شهری آن کلانشهر ابراز خرسندی کرد.

سرپرست شهرداری کویته با تأکید به تبادل هیأت‌هایی از شهرداران و مدیران شهری بین ایران و پاکستان، نمایندگان شهرداری‌های زاهدان و مشهد را برای بازدید از کویته دعوت کرد و خواستار شد: هیأتی از شهرداری کویته به ایران سفر کند و با مدیریت شهری و شهرداری‌های ایران بیشتر آشنا شوند و تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاء کنند.

وی از پیشنهاد مسئول خانه فرهنگ ایران برای نامگذاری یکی از خیابان‌های کویته بنام مشاهیر ایرانی ابراز خرسندی کرد و قول داد به زودی یکی از میادین اصلی شهر را به نام «حافظ شیرازی» را نامگذاری کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved