-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/25 - 20:18
  • 252
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیش‌نشست کارشناسان فرهنگی کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای

در این نشست، نمایندگان کشورهای هند، پاکستان، قرقیزستان، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،صبح امروز ۲۵ اردیبهشت ماه پیش‌نشست کارشناسان فرهنگی کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای صبح امروز با حضور خانی، مدیرکل روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و کارشناسان این مرکز در محل اداره کل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان کشورهای هند، پاکستان، قرقیزستان، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان حضور داشتند.

در این نشست موارد ذیل مورد بررسی قرار گرفت:

پیگیری و پیشرفت اجرای موافقت‌نامه‌های فرهنگی بین دولت‌های کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای: در این بخش، طرفین در مورد وضعیت فعلی اجرای توافقات فرهنگی دوجانبه و چندجانبه بحث و تبادل نظر کردند و راه‌هایی برای پیشبرد و ارتقای این همکاری‌ها را بررسی نمودند.

چشم‌انداز توسعه همکاری‌های فرهنگی چندجانبه در قالب سازمان همکاری شانگهای: در این بخش، کارشناسان به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در مورد چگونگی تقویت همکاری‌های فرهنگی در بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای پرداختند.

توسعه روابط فرهنگی با کشورهای ناظر و شرکای گفتگوی سازمان همکاری شانگهای: در این بخش، راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی با این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارائه پروژه زیارتگاه‌های معنوی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای: در این بخش، پروژه "زیارتگاه‌های معنوی" که توسط جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود، به تفصیل تشریح و بررسی شد.

تاریخ و محل نشست بعدی وزرای فرهنگ: در پایان این نشست، در مورد تاریخ و محل برگزاری نشست بعدی وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بحث و تبادل نظر شد.

این پیش‌نشست در راستای اهداف ذیل برگزار شد:

تقویت همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

ارتقای درک متقابل از فرهنگ‌ها و ارزش‌های یکدیگر

ایجاد زمینه‌های لازم برای تبادل فرهنگی و هنری

ترویج صلح و دوستی در بین ملت‌ها

انتظار می‌رود نتایج این پیش‌نشست در نشست بعدی وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مورد بررسی و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد.

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved