-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/22 - 12:16
  • 590
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبات درگذشت اسلام شناس شهیر آلمانی

باشد که آثار علمی و شناختی تولید شده توسط ایشان در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی، در استمرار روند مطالعات فرهنگی اسلام شناسان در سرتاسر جهان مورد استفاده و استناد قرار گیرد.

 روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبات درگذشت اسلام شناس شهیر آلمانی پیام تسلیت صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

پرفسور مادلونگ اسلام شناس شهیر آلمانی در آستانه نود و سه سالگی درگذشت. پروفسور ویلفرد مادلونگ در ۲۶ دسامبر ۱۹۳۰م (مطابق ۵ دی ۱۳۰۹ش) در شهر اشتوتگارت آلمان متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و متوسطه به دانشگاه قاهره رفت و لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی را در سال ۱۹۵۳ دریافت کرد.

۰وی سپس به تحصیلات عالی در زادگاه خود ادامه داد و در سال ۱۹۵۷م از دانشگاه هامبورگ درجه دکتری در مطالعات اسلامی دریافت کرد. مادلونگ رساله دکتری خود را تحت نظر اسلام‎‌شناسان آلمانی همچون اشتروتمان و اشپولر به پایان رساند. او سه سال (۱۹۵۸-۱۹۶۰م) وابسته فرهنگی سفارت آلمان غربی در بغداد بود و سپس زندگی علمی خود را در زمینه اسلام‌شناسی دنبال کرد.مادلونگ در اردیبهشت ۱۳۹۷ش در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» در شهر مقدس  قم ، شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درگذشت این اسلام شناس آلمانی را تسلیت می گوید.باشد که آثار علمی و شناختی تولید شده توسط ایشان در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی، در استمرار روند مطالعات فرهنگی اسلام شناسان در سرتاسر جهان مورد استفاده و استناد قرار گیرد. 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved